Beviset

Förra sommaren skrev jag om min granne snickaren, som skaffade snobbgolv till sin balkong ENBART för att snobba och få känna sig förmer än andra. I synnerhet mig. I år har jag beviset på att det är så:

IMG_2864

Nu räcker det inte bara med trägolv, utan sedan en tjej flyttade in där också har han radikaliserats än mer i sina försök att göra mig avundsjuk och har dragit henne med sig i detta. Nu är det välvattnade eleganta blomkrukor, snobbigt insynsskydd, kvällsbelysning (de små orangea bollarna) och ett CITRONTRÄD där de två citronerna faktiskt nästan  är normalstora!

Ni kanske tror att jag inbillar mig? Titta då på bilden en gång till. Då ser ni att han bara satt upp insynsskyddet åt ett håll, åt den granne som har en minst lika flott balkong som han själv. Men ÅT MITT HÅLL låter han bli att sätta upp insynsskydd och har gjort så hela tiden: HAN VILL ALLTSÅ ATT JAG SKA SE! Och bli avundsjuk.

Vad  sa ni nu då, ni som inte trodde på mig?

Jag själv säger bara TVI VALE för såna grannar!

11 thoughts on “Beviset

  1. Ja, verkligen tvi vale 😉

    Jag tycker att det ser jättetrevligt ut, men å andra sidan har jag inte sett hur din balkong ser ut. Och det är inte mycket till rörelseyta heller där, så jag hade nog inte trivts speciellt bra…

    Gilla

  2. Hm ..fint är det så det förslår..men tänk om det är tvärtom att han vill kunna se åt ditt håll av någon anledning..han kanske tycker att han har en väldigt trevlig tjej till granne..ja så är det nog..han har ju en trevlig tjej till granne 🙂

    Gilla

  3. Citronträdet kommer att få spinn och dö 🙂 Hälsningar från en med en JÄTTESTOR apelsinbuske som är minst 10 år gammal. Ha, där fick grannen 🙂 Och så har grannen inte så fina katter på sin balkong som du har, så det där är inget att vara avundsjuk på 😈

    Gilla

    • Wow, härligt med apelsinbuske! Här dör alla citrusträd oavsett spinn när hösten kommer, såvida man inte har konstbelsyning osv, och det är ju också en tröst såvida den inte får spinn innan dess!
      Men du har rätt – jag har ”spinn” i och med mina katter!

      Gilla

  4. Tröstar med att berätta att citronerna på dylika träd oftast inte är ätbara utan endast för prydnad, och då är ju halva nöjet borta :mrgreen:

    Gilla

    • Just det ja – det sa en försäljare av apelsinbuskar och då blev jag lite snopen och köpte ingen. Hade glömt bort det nu och var inte heller säker på att det gällde citroner. Tack för påminnelsen!

      Gilla

  5. Mina två citronträd är 33 år. Jag satte några citronkärnor och de grodde när jag var på BB och födde en av döttrarna. Därför vet jag exakt. Sen har jag klippt ner dom varje år. De ser inte kloka ut, det är bara något trams som gör att jag behåller dom. Blommar gör de inte. De måste nog ympas tror jag. Så tipsa din granne lite diskret att han måste klippa ner trädet, så är det snart förstört!

    Gilla

    • Men hur har de överlevt? Det står ju att de måste stå svalt med konstbelysning över vintern om de ska överleva.
      Eller kanske blomma och ge frukt. Jag vet inte om du har något garage men annars bör du skaffa det, samt en strålkastare. Då kan du snart sälja din egenodlade citronsaft!

      Gilla

Kommentera

