Mitt motdrag

Mitt motdrag till min mallige granne och hans balkong är detta:

img_2887

En balkonglåda som är i alla fall ganska fin, även om den börjar bli lite rufsig. Men min granne har ingen balkonglåda alls!

img_2889

En kruka med persilja och gräslök i samma kruka, väl synlig på fönsterblecket.

Och så mitt ess i rockärmen:

IMG_2882

En hemlig blomhörna som han inte kan se bakom mitt vind-/insynsskydd! Där kan han och hans tjej få gå och tro att jag bergis inte har några blomkrukor på golvet som de har – men det har jag! Haha. Skillnaden mellan mig och dem är att jag inte behöver skryta om det.

IMG_2885

18 thoughts on “Mitt motdrag

      • Jag är i bloggfarten i skymundan alltmer. Läser, men skriver mer sällan. Tror banne mig jag saknar den gamla AB-tiden då inläggen fick mer feedback. Aja.
        Dig läser jag alltid. Du är en säker källa till att dra på munnen och funderingar över din underfundighet. Ser fram emot att följa nästa drag mot grannen 🙂

        Gilla

        • Tack!
          🙂
          Jag saknar också AB-tiden inte minst då jag fick en del intressanta mothugg då. Det var debatt, munhuggeri och mobbningstendenser, som visserligen fick vissa att fara illa (däribland i viss mån jag själv) men ”det hände lite mer” på allas våra bloggar. Nu är man mer som en isolerad ö.

          Gilla

    • Kanske är det så. Men vad är det för fel med det i så fall? Krig är krig.

      Min granne har för övrigt visat sig vara en omtänksam själ som ringde på och undrade hur jag mådde i julas när min mamma höll på att dö och mina panikångestattacker vid ett tillfälle hördes ut i trapphuset, men det försvarar väl inte hans handling med citronträdet?

      Gilla

  1. Vilken fantastiskt vacker balkong, jo jag menar din inte grannens…
    Blomlådan var riktigt ljuvlig och tyget var bara pricken över i:et till bakgrund för krukblommorna. @—-
    Läser ofta här men är slö och lat med att kommentera… men just idag
    behöver jag muntra upp mig så då passar det bra *hehe*..

    Gilla

    • Tack för att du såg mitt vindskydd, Mogi, för det är utvalt med omsorg och jag tyckte själv att det harmonierade med fasaden och den gröna färgen på balkongräcket!
      Är också glad att läsa att du ofta läser här! Tack! Och hoppas att anledningen till att du behöver uppmuntran inte kvarstår. (Fast även jag har läst mig till på din blogg att något dumt grejs har hänt.)

      Gilla

  2. Japp, så ska en slipsten dras! Vem behöver citronträd med spinn, när man kan ha så fina blomlådor och krukor??? Och även om grannen var snäll i julas, så borde den ju vetat bättre än att sen plantera och lägga golv och ha sig! Nä, kör på du Anna, och snart ska du se att dina fina blommor slingrar sig upp och över kanten, och då får vi se vem som är avis 😎 Inte din grannes granne, i alla fall 🙂

    Gilla

      • För hur gammal jag är? Eller, näää, nu ljög jag visst 🙄 Nej, när jag tog mitt nick whitelady, för nu närmare 15-16 år sen, så fanns redan whitelady utan siffra, så då fick det bli 7, för det är mitt turnummer 🙂 Och whitelady kommer från drinken, som jag vid den tiden var mycket förtjust i.

        Gilla

  3. Motdrag och motdrag, varför inte ordna riktigt drag: en fläkt som sprider doften från dina blommor och gör grannen riktigt avundsjuk?!

    Gilla

    • Bra tips. Fast jag sätter fläkten över kattlådan i stället tror jag, för sån är jag. Lite skitdoft har för övrigt ingen dött av .Skitdoft framkallar bara intensivt obehag hos omgivningen, och det är det jag vill uppnå.

      Gilla

Kommentera

