Den andra grannen

Förra sommaren skrev jag inte bara om snobbgrannen bredvid, utan även om hans motsats i huset mitt emot. Denna balkong har dock också sett fin ut hela året, eller i alla fall helt okej  – uppenbarligen har han hyrt ut sin lägenhet till en mer ordningsam person.

Men nu är han tillbaka!

IMG_2859

Det jag undrar mest över detta år är varför han låter blomkrukorna stå längst ut vid kanten.  Men för all del, jag klagar inte. Sist när han vattnade dem stod grannen i våningen under honom ute på sin balkong och fick en stor del av vattnet över sig.

Det såg roligt ut.

2 thoughts on “Den andra grannen

  1. Som väl är har du inte sett min balkong. Golvet är helt överväxt med mossa. Jag vågar inte ta högtryckstvätten och spola bort den för då hamnar väl det mesta hos grannen under. Förr om åren har jag haft balkongmöbler. Men de sista två åren har jag inte iddats ta ut dom. Grannen bredvid röker hela tiden på sin balkong så jag vill inte vara där. Knappt jag kan ha balkongdörren öppen.

    Gilla

Kommentera

