Jag loppisfyndade

Att ”fynda på loppis” hör, som ni kanske vet, till när det gäller alla trendriktiga och medvetna bloggare som skriver om inredning och mode. ”Mitt hem består av både Ikea, saker jag hittat på resor och loppisfynd” säger också alla vars hem det görs reportage om i olika magasin. De vill på så sätt understryka sin unika och genomtänkta stil, att de minsann tänkt självständigt och därför ”vågar” de erkänna att de också har Ikeamöbler. Men eftersom köksstolarna bredvid Ikeamatbordet är svindyra designerstolar så förlorar de ingen kredd för det. Tvärtom.

Jag får inte vara sämre, tänkte jag, så när jag passerade Hötorget och loppmarknaden som är där på söndagarna sist så fyndade jag en fruktskål för några tior!

IMG_2660

Den ser fasligt antik ut och jag uppskattar att den härstammar från Ding-dynastins dagar i Kina och kan vara värd gott och väl runt tvåhundra tusen kronor!

– Oj, säger jag högt för mig själv när jag tänker på detta faktum. Det hade jag aldrig kunnat gissa!

11 thoughts on “Jag loppisfyndade

  1. Hela mitt hem är bara loppis och blocketuppbyggt. Inget för inredningstidningar att komma och fota med andra ord men DU….du har ju gjort ett riktigt fynd. På Hötorget å allt. Bara till att gratulera:-)

    Gilla

  2. Nä, Ding är det nog inte.. mer Tjing 😛
    Men vad spelar det för roll, huvudsaken är ju att den passar ihop med Ikea-möblerna..
    Snyggt i vart fall!!!
    Kram från Mogi

    Gilla

Kommentera

