Fasiken att jag alltid ska bli blockad!

Det började med Pär Ströms anti-feminismblogg. Sedan blev jag blockad av den bloggande SD-anhängande matematikdoktorn, efter att jag påtalat att det som man uttryckte i kommentarsfältet på hennes blogg var rasism i ordets sanna och ursprungliga bemärkelse (under ett inlägg som hånade de som inte ”ville ta debatten”!), och nu är jag blockad av vänsterextremisterna också!

Varför är det ingen som vill ha mig? Jag är ju ”en trevlig tjej”.

Eller är jag inte det?

Med anledning av min sista, retoriska fråga: Jag noterar bara att oavsett i vilket läger mina meningsmotståndare befinner sig (höger eller vänster) så vill man göra en poäng av att jag ”minsann inte är den trevliga tjej som jag påstår mig vara!” Snälla, så svårt kan det väl inte vara att se att min bloggtitel bara är larv, i synnerhet om man ser till dess underrubrik? Och vet att jag är 44 år och således inte ”en tjej”.

Det jag själv tycker är anmärkningsvärt är när jag blir blockad på bloggar som hånar ”PK-media” för att inte vilja ”ta debatten”. Kan vara bra att komma ihåg att de som är bäst på att beskylla andra för feghet när det gäller att ”ta debatten”  i många fall är de främsta censurivrarna själva, om de får mothugg eller kritik för sina åsikter.

Jag har också märkt att människor HATAR att få reda på att ”allt inte är så dåligt” som de trodde. I synnerhet märker jag det när jag diskuterar religion. Eller rasism. En rasist vill att alla invandrare ska begå brott, för det den vill är att få hata någon och få sitt hat rättfärdigat.

När det gäller religion får jag alltid omtalat för mig vad jag som gudstroende tror på – och det är alltid väldigt hemska saker. När jag förklarar att det inte stämmer blir folk rabiata. Jag kan förklara en miljon gånger men de vet alltid bättre än jag själv vad jag tror på.  Alltid. Och kan jag inte kuvas till att erkänna att jag egentligen är emot homosexualitet (till exempel) eller att jag tror att jag som troende har förtur till himlen så  meddelas jag att jag inte är välkommen att skriva mer. De har sin bild klar av vad en troende människa är för någon och de vill under inga omständigheter behöva revidera detta!

I nästan hundra procent av diskussionerna slutar det med att bloggägaren kommer med i olika grad kränkande och förljugna påståenden till den som kommenterar, för att sedan skriva: Det här var sista ordet!  Nu släpper jag inte fram fler kommentarer från dig. Jag vill få skriva att du mördar småbarn och det vill jag inte att du bemöter för det här är min blogg och där vill jag ha rätt!

Vi är många människor som inte är så ”stora” i den lilla bloggbyn. Inte heller jag är det, som tillåter mig att reta upp mig på sådant.

13 thoughts on “Fasiken att jag alltid ska bli blockad!

  1. Det är ganska bekvämt att diskutera med meningsfränder, men inte särskilt utvecklande för olikheter matar dynamiken i alla sammanhang. Det kräver förstås att kontrahenterna vill sätta sig in i varandras olikheter. Så är det väldigt sällan tyvärr, för vore det så hade världen varit vacker, och det är den inte.
    Som vanligt vet jag inte riktigt vad det handlar om, men kände att jag ville skriva vad jag kände när jag läste ditt inlägg.
    Med vänlig hälsning, den fredsälskande men egentligen inte så fega KnaskorksTantmärta.

    Gilla

  2. Va? Gillar du fred? Då har du kommit fel för sånt sysslar vi inte med på den här bloggen! 🙂
    Det som känns konstigast i bloggdiskussioner i synnerhet är hur ”alla” pratar förbi varandra hela tiden. Men tänker bara på ”det här ska jag skriva nästa gång, då får hon/han allt!” utan att ha förstått alls vad den andre skrev. Det är sällan det blir en verklig diskussion, utan alla ”kör sitt eget race” där man framhåller sin egen åsikt gång på gång, även om man vill ge sken av att ”diskutera”. De flesta diskussioner är egentligen två personer som framför monologer.

    Gilla

  3. Man kan skilja på att höra och att lyssna. Jag är en kass diskutant, för om det bara handlar om att göda någons ego är det enligt min uppfattning energislöseri, och då drager jag mig tillbaka 🙂
    Jag läser gärna en trevlig tjejs blogg!
    Tjingeling!

    Gilla

  4. Det finns så många besserwissrar och de gör man bäst i att inte göda alls. De tål inte att bli emotsagda, utan då är det enklare att blocka. Jag brukar tänka att det är en bedrift att bli blockad. Då har man verkligen utfört något. Rört om lite i den annars så orörda grytan.

    Gilla

    • Ska tänka så. Fast har man blivit blockad för att man ”trollar” som det heter (ta det inte personligt! :)) så är det ju inte någon vidare bedrift. Men jag räknas förhoppningsvis inte dit!

      Gilla

  5. Som trolluggla säger så har du lyckats skaka om. Därav blockningen. Jag blir sällan blockad nånstans för jag ids inte fullfölja debatter där jag hela tiden ska bemöta osanningar. Du är modigare!

    Gilla

  6. Hos mig är du inte blockad i alla fall. Men om du skriver att Aussie är bättre än Kiwiland i rugby, då vete farao hur det går med den saken… 🙄 Då måste jag nog peka med hela skrivbordet och tala om för dig att du inget vet, och kan du lämna källa på det, tack! 🙂
    Men skämt å sido, diskutera på nätet är otroligt tröttande, dessutom förväntas man oftast att sitta framför datorn 24-7 och hålla rätt på vem som sagt vad och var… Nä, jag håller mig hos trevliga tjejjer och killar istället, det mår man bättre av 🙂 Jag gav i stort sett upp nätdiskussioner när den stora *pedofildiskussionen* rasade som värst. Jag insåg snabbt att mot dumheten kämpar både Gud Fader och jag förgäves…

    Gilla

    • Precis! ”Har du källa på det tack!”” skriver folk hela tiden men de blir sällan gladare av att ”man har källa på det”! Pedofildiskussionen har jag ett vagt minne av men jag deltog inte själv. Vet inte vad den handlade om men kan tänka mig att några blev provocerade om man inte samtycker till att pedofiler mals ner i en köttkvarn inför publik på Stortorget eller något.

      Gilla

        • Exakt. I synnerhet anti-feminister (”jämställdister”) har satt det i system att hela tiden skriva: ”Kan du ge exempel på det?” när de får kritik men sedan inte titta på de exempel jag hänvisar till utan ”konstaterar” i stället att jag inte hade några exempel. Det var otroligt frustrerande innan jag förstod att detta var en medveten taktik.

          Gilla

  7. Det där händer mig med, och jag kan inte vara tyst men blir ändå lite tryckt då folk tycker jag
    är dumt huvudet…Men nu ser jag helt plötsligt något annat. You rock, Anna!

    Gilla

Kommentera

