”Spelar du i Brommapojkarna?”

Man ska inte dra alla barn över en kam. En del kan vara trevliga och rara också. Jag minns till exempel med ljus och värme den lille grannpojken på landet, som stod och fiskade på bryggan och som efter att jag just stigit upp ur badvattnet, och han fått veta att jag bor i Bromma, frågade: ”Jaha, spelar du i Brommapojkarna då?”

Jo jag vet att de har en ”damavdelning” också men bara att få frågan, när man är en fläskig otränad tant med kroppsegna badringar, kändes bra och riktigt.

Det var ett fint ögonblick.

11 thoughts on “”Spelar du i Brommapojkarna?”

    • Han hade tid i kväll men jag misslyckades med att ta ett urinprov från honom så det är framflyttat till måndag. Lyckligtvis har han helt slutat kissa vid sidan av lådan sedan ett par dagar tillbaka och han verkar må helt som vanligt just nu.

      Gilla

  1. Ta urinprov på en katt verkar inte vara det enklaste hur gör man det? Vad kommer veterinären göra har aldrig haft detta problem med mina katter. Men det är mycket positivt att han verkar vara sitt gamla jag igen. Nina.

    Gilla

    • Jag blev tillsagt att tillfälligt byta ut kattsanden mot majskorn (som inte absorberar vätska). Lite trixigt när man har två katter att se till att Kasper går dit först, men i vilket fall så gav jag honom en skål med laktosfri mjölk (katter tål visst inte vanlig mjölk) och väntade på att han skulle bli kissnödig. I vilket fall skrämde det knastrande ljudet av majskornen slag på honom, och han flydde lådan i panik! För vara glad att att alls återvänt dit! Nu har jag fått köpa ut en specialsand att använda i stället, förhoppningsvis funkar det bättre.

      Gilla

    • Oj Tror du att jag kan ha skadat honom genom min korta frisyr och ”kvinnliga figur”? Kommer han att få sexuella identitetsstörningar och hamna snett i livet och begå brott p g a mig? Och hamna i amerikanskt fängelse?

      Gilla

    • Nja, tror inte man gör så med katter men läste just att man kan göra det med hundar. Katter är ju ofta lite kinkigare rent allmänt. Och Kasper är en känslig kille!

      Gilla

Kommentera

