Kasper vill kissa säkert

Som jag skrev i ett par inlägg nedan så ska jag till veterinären med Kasper i morgon, och därför ska jag försöka insamla ett urinprov från honom. Jag hade fått tillsagt att jag skulle byta ut kattsanden mot majskorn för att kunna samla in urinet men det blev en totalflopp. Klart att Kasper inte vill kissa på majskorn när han är van vid sand! Vad som helst skulle ju kunna hända då, och han ville inte ta några risker. Kasper vill kissa under trygga och ordnade former, och då är majskorn uteslutet. Därför ställdes veterinärbesöket i torsdags in. Jag tycker att han tänker helt rätt. Vem vill inte kissa säkert?

Som tur är har alla hans symtom försvunnit – medan Vera har börjat kissa onormalt mycket! -men vi ska ändå till veterinären för en rutinkontroll i morgon som eventuellt Vera får hänga med på. Och nu har jag inhandlat ”specialsand för veterinärändamål”. Jag väntar med spänning på om han ska anse den acceptabel att kissa på. Och försöker låta bli att se ut som jag ”passar på honom”, vilket lyckas så där.

IMG_3413

Bilden: Kasper tänker inte kissa på majskorn, låter han meddela. Han ligger kvar på mitt balkongbord tills jag tagit undan de där läskiga majskornen.

IMG_3404

IMG_3414

Vad som hände med majskornen? Dem hällde jag tillbaka från kattlådan och tänkte ta med till jobbet i morgon. Kollegorna blir nog glada över en hel skål med nypoppade popcorn i personalrummet!

8 thoughts on “Kasper vill kissa säkert

  1. Man ser ju på hela Kaspers uppsyn att han tror att matte blivit helt galen. Kissa på majskorn!
    Skulle väl aldrig falla honom in! Han har verkligen talande ansiktsuttryck. En både klok och vacker katt!
    Popcorn på jobbet! Vilket slöseri! Sälj dom utanför närmaste biograf istället.
    Kram =)

    Gilla

    • Ja. Det var en slags sand som inte absorberade men det tog evigheter innan Kasper blev ”nödig” trots att jag gav honom godsaker att dricka, som laktosfri yoghurt utspätt med vatten. När han väl gjorde det så kom det mycket. Det visade sig att Kasper var helt frisk – däremot hade VERA blod i urinen, dvs urinvägsinfektion! (Henne var det bara att sätta en soppslev under när hon gick på lådan, och gick på lådan gjorde hon ofta sedan söndags morse.) Konstigt att detta sammanföll med att Kasper hade veterinärtid för urinproblem!

      Gilla

Kommentera

