Bottennappet bland mina kommentarer

Visst har jag kläckt ur mig många dumma kommentarer genom åren, men det är särskilt en som jag inte vill minnas.

Det var nämligen så att jag en kväll fick en vanlig, trevlig kommentar från någon som vi kan kalla Fia-Mia. Bra så. Problemet uppstod när jag en och en halv timme senare fick en kommentar, också från Fia-Mia, som löd så här: ”Ville bara meddela att min mamma Fia-Mia somnat in nu. Hon bad mig att skriva en sista hälsning till sina favoritbloggare.”

Blev först bestört över att någon av ”mina läsare” dött och rörd över att denna hade min blogg som en av sina favoriter. Men sedan tänkte jag: Nej, inte en gång till! Ska jag låta mig luras av s k troll som dyker upp på allas våra bloggar för att ställa till oreda och försöka få en ur balans, ofta under olika nick.

Så jag svarade mycket spetsigt något i stil med: ”Oj, det var raskt marscherat av Fia-Mia hörru! Hon önskar mig en trevlig lördagskväll, lägger sig sedan genast ner och dör varpå du, hennes dotter, bara en och en halv timme senare sätter dig ner och skriver ‘en sista hälsning’ på din mammas favoritbloggar!”

Jag tyckte inte det lät så troligt att min blogg skulle ha en SÅ stor plats i någons liv, nog för att den är jätteintressant men … Och så var det ju inte heller. Det handlade om två olika ”Fia-Mia” varav den ena faktiskt hade dött efter sjukdom, men som jag inte kände till. Och det konstiga hände att två personer med samma, ovanliga nick kommenterade på min blogg samma kväll.

Dottern tyckte att det var ”tråkigt att jag skulle ta det på det viset”. Och det håller jag med om.

4 thoughts on “Bottennappet bland mina kommentarer

Kommentera

