Fru Gårman i himlen

IMG_7955

Låt mig först bara få säga att det ska till en mycket stor konstnär (som jag själv) för att lyckas få till ett sådant här kollage.

Tolkningen överlåter jag dock som den konstnär jag är till er andra.  Även om jag har några förslag. Är det en bild av min mamma i himlen? Eller har bilden anknytning till sången ”Jag har hört om en stad ovan molnen” och att man i denna stad nu fattat att man måste ha övergångsställen så att de döda i himlen inte blir påkörda? Vill man peka ut SAS-piloter som särskilt dåliga på att stanna för gångtrafikanter i himlen? Eller har man genom att byta ut ”herr Gårman” med fru Gårman tagit jämställdhetsdebatten till nya höjder?

Många intressanta frågeställningar och tolkningar kan göras som ni märker.

14 thoughts on “Fru Gårman i himlen

  1. Måste vara det sista. Alltså på a svarar jag… eh, b? Jag menar jämnställdhet, det är ju fantastiskt att herr gårman äntligen fått en hen, jag menar fru, eller sambo,
    Allt gott till dej!

    Gilla

Kommentera

