Flyg inte med Spyan Air!

Spyan Air, som även kallas Ryan Air, tänker inte längre ha irritationsmoment som affärsidé! Har jag läst i tidningen. De har därför beslutat att passagerare som kräks ska få spypåsar. Om de betalar en extra avgift. Om han eller hon kräks mer än 3 deciliter tillkommer ytterligare avgift.

Jag själv har sluppit att resa med Spyan Air hittills, tack och lov, men jag har däremot tidigare erfarenhet av ett utbildningsföretag som verkar ”i samma anda”. Alla som jobbar inom sådana företag mår helt enkelt lite illa. Hur andan ser ut på Spyan Air kan ni läsa om här.

Riktigt vidrigt, på riktigt, ser ni som läser det. Alla som har minsta möjlighet att undvika att flyga med detta skurkföretag borde låta bli även om biljetten blir lite dyrare. Skulle vilja gå så långt som att säga att det är omoraliskt att flyga med Ryan Air om det finns alternativ. Om inte annat för att någon annan (läs personalen) får betala dyrt för din billiga biljett.

8 thoughts on “Flyg inte med Spyan Air!

  1. Fy för den lede! Otrolig läsning i AB. Jag har aldrig flugit med dem och ska alltså inte ens tänka tanken att göra det framöver. Men det börjar bli ont om bolag att flyga med, British Airways har jag ett mycket ont öga till när de överbokade, skyllde på mitt ”trasiga” pass för att slippa låtsas om det, skickade iväg mig för att fixa ett nödpass och släppte inte på oss för att det var ”för sent” när vi kom tillbaka. Vi fick åka hem. Min man skulle på konferens i Sevilla. Vi missade massor. Fick flyga till Madrid nästa dag och ta oss via tåg till Sevilla. Till saken hör att jag använde mig av mitt gamla ”trasiga” pass i alla kontroller. Jag begärde ersättning för våra taxiresor, tågresa, hotell, missade aktiviteter m.m. men BA begärde in mitt pass – och rev sönder det. Polisen blev intresserad då det tydligen var många som inte hade släppts på plan med förklaringen att deras pass var ”trasiga” men de verkar ha lagt ner det hela.

    Gilla

    • Fy fasiken. Britter ska inte jävlas på det sättet, de är kända för att vara ”trevliga”. Irriterande att inget kan göras åt saken, när det verkar skumt som det här…

      Gilla

  2. Jag håller med, men jag har inte skrivit något om nationalitet. Jag tänkte att det skulle hända något när polisen tog tag i det, men… Ändå fotograferades mitt pass hos polisen innan jag skickade in det till BA.

    Men Ryan Air verkar ju vara rena rama skurkbolaget.

    Gilla

  3. BRA där, Anna! Jag berättar för precis alla jag känner att de inte bör flyga med Ryanair. Det finns liksom ett halvdussin antigrupper på Facebook och alla har så HEMSKA saker att berätta om Ryanair! De försöker ta extra betalt för att ens väska har hjul t ex! Eller om man tar en extra tidning med sig, som inte får plats i handbagaget, då blir man utslängd från flygplanet eller får betala 500 kr! Nej det finns absolut ingen anledning att flyga med dem.

    Glömde: Finns turister som flugit med dem för att det var billigt och för att de trodde de flögs till Stockholm, men helt plötsligt går de av planet och hamnar i ett fält i Nynäshamn. Utan info hur man tar sig till stan. Så dåligt.

    Gilla

Kommentera

