Hade tänkt lägga mig

Här hade man tänkt att gå och lägga sig, när klockan snart är elva på lördagskvällen. Men så läste jag i DN att snabbmatens upphovsman är död. Det var en turk  i Tyskland som skulle ha varit först med något som heter ”Döner kebab”, vilket tydligen betyder kebab med död, jag menar bröd. Men nu är han död, som sagt. I vilket fall blev jag sugen på kebab när läste detta.

Så jag gick ner och köpte en på Brommaplan.

IMG_3784

Och nu sitter jag här med min kebab. Den är ganska god. Det är ett duktigt folk, turkarna!

2 thoughts on “Hade tänkt lägga mig

Kommentera

