Vilken skitkonstig staty

005

Den här tunnklädde pojken står på torget nära pendeltågsstationen i Jakobsbergs centrum. Bara så där. Ingen förklaring, inget som säger vem han är eller vem konstnären är eller varför han bara har badbyxor mitt i november. Jo jag vet att många andra statyer är spritt språngande nakna, så man får väl vara tacksam för det lilla, som i det här fallet är badbyxor. Men ändå. Jag tycker det ser skitkonstigt ut att han står i badbyxor på torget i Jakobsberg.

Kanske är det en del av konstupplevelsen menar konstnären, att man ska tycka att det ser skitkonstigt ut.

Men jag har i alla fall lyckats ta reda på vad statyn heter!

Den heter Pojken.

7 thoughts on “Vilken skitkonstig staty

    • Jaha, sånt ska man kunna. Nu har du verkligen plattat till mig!
      Fast jag googlade pojke med spelkulorna, men inte fick jag upp några resultat då inte!
      Du har fabulerat för att få glänsa på min bekostnad!

      Gilla

    • Det finns inga vänliga själar i Jakobsberg! Eller jo, det finns det, men de behöver sina kläder själva.
      Men har ingen tänkt på hur det skulle uppfattas om det var ”en tolvårig flicka” som stod i bikini mitt på torget?

      Gilla

Kommentera

