Uteliggare på Malta

Jag hoppas det är lite lättare att vara hemlös katt på Malta än i Sverige, men inte heller dessa katter ser ju precis övergödda ut.

IMG_7902-ed

IMG_7899

Tyvärr kunde jag ju inte ta med dem hem, det hade blivit lite mycket katter i min lägenhet då.

Den här krabban eller vad det nu är kunde dock få följa med eftersom han tog så lite plats, men han ville inte. Det var synd för jag tyckte att han var väldigt intressant eftersom han gick i sidled. Brukar krabbor gå så eller hade han en hjärnskada? Någon som vet?

IMG_7946

6 thoughts on “Uteliggare på Malta

  1. Det hade väl varit en passande kompis till ängeln Gabriel! Vad jag vet så är det krabbors normala sätt att gå, sidledes. Har du varit iväg till Malta bara så där? Många fina katter finns det lite här och var i världen.

    Gilla

Kommentera

