Gabriel skriver från församlingens dator

Hej!

Det är Ängeln Gabriel som skriver igenn! Jag sitter på passtorsexpedisjonen. Det finns jettemånga snygga kvinnliga presster här! Dom jillar mej jettemycket och buder mej på glögg och päpparkaka varje dag. Dom säjer att Ängeln Gabriel är den vicktigaste pärsonen i hela biblen!

Nu ska jag bretta varför jag inte får bo hos jettedumma Anna i år. Det är för jag jorde slut med henne förra året och nu är hon arg och bitter. Men det var ju bara för att hon är så jetteful! Jag hade en massa jettesnygga brudar på gång men Anna var bara svartsuk och jettedumm hela tiden. Och nu får jag inte bo hos henne för det! Hon är värkligen veldigt dumm. Och ful.

Glad Lussia! (åbs hon är jettesnygg!!!)

önnskar

Ängeln Gabriel

IMG_3946

Annas svar: Jag förstår överhuvudtaget inte vad han pratar om här. För det första hade vi aldrig någon relation ”på det sättet”, för det andra var jag verkligen inte arg och svartsjuk utan bara tacksam om han höll sig undan och träffade alla de ”jettesnygga brudar” som han skryter om hela tiden. Att han inte får bo hos mig i år beror på att han verkar ha det alldeles utmärkt på församlingens pastorsexpedition och det ständiga glöggparty som verkar pågå där. Jag tänker på hans eget bästa, helt enkelt.

15 thoughts on “Gabriel skriver från församlingens dator

    • Kanske. Men annars är det mest mig han ger förebud om att jag snart kommer att bli världens värsta fetknopp. Kvinnorna på pastorsexpeditionen ger han nog bara komplimanger.

      Gilla

  1. Jag hoppas kyrkan har ett ordentligt rehabiliteringsprogram för glöggister, annars lär väl vi väl hitta Gabriel på nån parkbänk nästa jul och det vore väl för jättetrist.

    Gilla

  2. Ä dä inte typiskt… oavsett vad som händer… är det ALLTID lärarnas fel.
    Jag tycker den där Gabriel är en liten bortskämd, oförskämd liten skitunge.
    Så dä så..
    Kram på dig Anna…. och Skrutt på dig Gabriel

    Gilla

  3. Alltså, hallå eller? Du är ju obetalbar Gabriel!? Du borde värkelgien tivingas gå kurrs i rättsstavning och hyffs! Har du ingen som uppfostrat dig?
    Hur uppför du dig mot stackars Anna som gjort så mycket för dig? Va? Va?

    Gilla

Kommentera

