Jag sitter här och ruvar på något kontroversiellt

De senaste dagarna har jag som jag skrivit förut debatterat. Inte här på min egen blogg, utan på andras. Jag upplever det ofta som att jag har roligare på andras bloggar – är detta månne ett tecken när det gäller min bloggs kvalitet och existensberättigande? Jag kan bli närmast besatt av att följa och delta i debatter på andra bloggar och någon skulle med fog kunna hävda att jag ”borde skaffa mig ett liv”.

Men skaffa sig och skaffa sig – det är inte så himla lätt! Det kräver stor möda att skaffa sig ett liv och är dessutom väldigt kostsamt, har jag hört. Så det får vara, tills vidare.

Däremot tänker jag dra de kommentarsdragande debatterna hit till min egen blogg i framtiden genom att skriva något väldigt kontroversiellt. Jag har inte kommit på det kontroversiella än, men vänta bara, det kommer. Jag sitter här och ruvar på det.

11 thoughts on “Jag sitter här och ruvar på något kontroversiellt

  1. Att delta debatter är att ha ett liv. Debatterande håller tänkandet ja känslor synnerligen levande.Jag är övertyg om att dina kommentarer verkligen behövs i diverse sammanhang.Väntar med spänning vad den kontroversiella teman skulle kunna vara.

    Gilla

    • Så har jag inte sett det förut men det ligger något i det du säger! Debatterande kanske inte heller leder till att man övertygar ”den andre” men man renodlar och rannsakar sin egen ståndpunkt som jag tror kan vara bra.

      Gilla

      • Men du *har* en affärsidé på gång.

        Det finns färdiga aktiebolag att köpa för dem som inte vill gå igenom processen med att registrera ett nytt. Du har som jag tror, en potential att sälja färdiga bloggar till sådana som inte själva är kapabla att starta upp ett eget bloggliv.

        Vid köp ingår en blogg med ett genialt namn, några riktigt bra och kontroversiella inlägg redan skrivna, samt att bloggens skapare (du) redan varit ute och bråkat redan här och där på andra bloggar och forum.

        Nu är ska du inte sälja din blogg entrevligtjej.wordpress.com förstås, den ska du ha kvar som showroom.

        Visst är det just precis så här du tänkt?

        Gilla

Kommentera

