Allt är inte era sittunderlag!

Allt som är mjukt tror mina katter är inrättat just för att de ska ha något bekvämt att sitta på. Vera var ovan vid att jag dukade med servetter och såg det genast som en inbjudan till att hon skulle kunna sitta mjukt och bekvämt på mitt dukade matbord. Och nej, katterna får inte ens vara på bordet under måltider och allra minst på tallriken, men den här gången tog jag ett foto innan jag schasade ner henne. För er som inte haft katt – de är inte som hundar som går att lära var de inte får vara, så länge man är hemma i alla fall. Katter är ÖVERALLT och speciellt om man vänder ryggen till, vilket jag hade gjort när Vera installerade sig så att hon inte skulle missa något av godsakerna (i det här fallet älgkalops) som snart skulle serveras.

IMG_4227-ed

För övrigt tigger båda två mat precis som hundar och sitter nedanför bordet med bedjande och uppmärksamma blickar när vi äter. Fast Kasper vill helst ha kött och potatis medan Vera blir lika glad för ett salladsblad. Ett stulet salladsblad, helst.

22 thoughts on “Allt är inte era sittunderlag!

      • Det syntes inte på bordet. Men Kisse ser snäll ut, trots att den sitter på fatet. Jag har haft bonnkatter tillsamman med mina hundar, och det har ju aldrig varit några problem, annat än att jag bott på sådana ställen, där jag inte vågat släppa ut dem. Det mest beklämmande är när katten sitter, och smackar i ett fönster när den ser fåglarna utanför. Nu klarar inte kroppen av hund, och en katt blir ofta äldre än en hund, och jag är i den åldern att jag kan tippa när, som helst.
        Svante

        Gilla

        • Ja att hon sitter på fatet ska inte ligga henne i fatet. Jag kan inte heller ha hund nu men hade förut. Fast jag vet inte om det är beklämmande när de sitter och smackar efter fåglarna – jag har tvärtom hängt upp fågelmat på min balkong för att katterna ska ha lite underhållning när jag är på jobbet. Fast fönstren får inte vara för välputsade så de försöker kasta sig genom glaset. Mina katter är av en ras som bara har understa pälslagret och inga täckhår, så de vill inte gå ut om det inte är väldigt varmt.

          Gilla

  1. Dessa två ligger mig varmt om hjärtat. Men vet du var man kan dansa tango med en tant numera, Lorry lär ju inte finnas kvar i Sundbyberg.

    Svante

    Gilla

    • Men jag har för mig att det är kvar, passerar Sundbyberg ofta på väg till jobbet. Dessutom har jag en elev som jobbar i garderoben på ett ställe i just Sundbyberg och han har påpekat att det finns gott om (fulla) tanter där!

      Gilla

  2. Och vem hade du dukat så fint för? Två glas… vinglas… Är det här bara undanmanövrar för att vi inte ska komma dig på spåren? Har kattan ett budskap till oss?

    Gilla

    • Låt mig säga så här: Det var INTE Gabriel som var välkommen på min middag! Men han kom ändå, då tjugondagen ännu inte varit och det mesta av vinet var urdrucket redan innan middagen hade börjat.

      Gilla

Kommentera

