När det är väldigt kallt ute

…och då menar jag VÄLDIGT kallt, så som det är i dag, med fuktiga råkalla minusgrader som kyler mer än kallare torr luft som det kan vara soliga vinterdagar, så blir man glad över att komma hem! Det kan vi väl vara överens om allihopa, så att vi inte träter nu när det ska bli helg och allt?

Man kommer hem och det är varmt och skönt och elementen funkar och jag har en lägenhet med till och med hyfsat varma golv, inte en dragig gammal villa, och katterna spinner och jag har en flaska i kylskåpet så att jag kan ta en liten hutt om jag skulle bli väldigt frusen trots min odragiga lägenhet, en kladdkaka och vispgrädde har jag också och internetuppkopplingen funkar och jag behöver inte gå någonstans på hela helgen – kan man egentligen ha det bättre? Under rådande omständigheter alltså.

18 thoughts on “När det är väldigt kallt ute

  1. Det låter idealiskt. Fuktig kyla är inte roligt någonstans. En god bok kan jag lägga till på listan och just nu är det ljudböcker som gäller, så skönt att lägga sig på soffan och koppla av!

    Gilla

    • Jag läser också mest ljudböcker nuförtiden, eftersom jag är döv!
      Skämt åsido: Jag är ”lätt till medelmåttigt” hörselnedsatt har jag fått veta de senaste åren, men har trots min faktiskt relativt goda hörsel aldrig upptäckt ljudboken. Jag har förstått att jag gått miste om nånting. Men om jag vill ”börja lyssna” finns en hel del att hämta i min mammas hurts som stod bredvid hennes säng, vet jag.

      Gilla

  2. Förnöjsam pappa: dis point from the tant grå jury!

    Annars tänkte jag också idag på hur bra jag har det, även om min stuga har ”självdrag”. Kaminen funkar och vedboden är halvfull.

    Gilla

  3. Precis! Fast jag har ju inga element förstås. Och inga katter, bara hund och fåglar. Och inte är det kallt heller. Hmmmm…ingen kladdkaka eller grädde heller, och ingen hutt. Ok, inte mycket som stämmer där, men glad är jag i alla fall! Så det så!
    *flinar glatt, eller ler ljuvt, välj själv*

    Gilla

    • Go and fuck yourself! (Eller hur är det man säger där nere i det nya zeeländska?)

      ”Och inte är det kallt heller”. Okej, men någon kladdkaka har du alltså inte i alla fall? Det är ändå det viktigaste.

      Gilla

  4. Just det! Kladdkaka.. Har jag inte, menågra chokladdigestive får duga som klen ersättning.
    Jag bantar ju eller vad det nu var jag gör..

    Gilla

  5. Hmmm, nu blev jag ju himla sugen på kladdkaka. Jag blir nog ”tvungen” att göra en till eftermiddagsfikat.
    Sätter på mig sköna tofflor för att inte frysa om fötterna, det är lite kallt att bo på bottenplanet.
    Annars har jag det också oförskämt bra, bara min envisa lunginflammation ger med sig nån gång.
    Suzanne

    Gilla

Kommentera

