Jag har bestämt mig

Jag har bestämt mig. Och anspelar då på en margarinreklamkampanj under min ungdom som löd: ”Om du bestämt dig” och som handlade om att gå ner i vikt, alternativt att inte gå upp i vikt. Men mest om att köpa margarinet i fråga, förstås.

Problemet är att jag är lite av en anorektiker, fast tvärtom. Dvs jag var så ”lång och smal”  under min ungdom och ända tills jag fyllde typ 30, att jag såg det som glatt och lyckligt när jag gick upp ett kilo. Även min omgivning verkade se det som glatt och lyckligt. Sedan gick jag upp ett kilo till. Och ett kilo till. Och ett kilo till. Fast viktökningen i alla fall till en början var en följd av medicinering var jag ändå glad över min viktuppgång.

Men oj, vad många kilon det blev plötsligt! Hur hände detta? Beror det, som jag hela tiden misstänkt, inte bara på medicineringen och min ämnesomsättningsrubbning (dvs hypotyreos) utan på någonting jag åt?

I vilket fall: Nu har jag bestämt mig!

Jag har bestämt mig för att ni alla är idioter. Komma här och tro att jag ska lägga ut ”före- och efterbilder” på mig själv i bikini?!  Ja, jag säger då det… det finns tydligen människor till allt!

(Fast ”före”-bilden har jag, tagen för min egen räkning.)

23 thoughts on “Jag har bestämt mig

  1. Men förklara då detta:
    När karln och jag gifte oss vägde han 69 kilo och jag 48. Vi har efter det ätit ungefär likadant. Han har vräkt i sig mat, Jag har petat i den.
    Nu väger han 69 och jag 79.

    Gilla

    • Jag visste väl att det var någon ordning på dig! Till skillnad mot alla andra sensationslystna gamar som bara väntar på att jag ska slinta på tangenterna och lägga ut en före-bild!

      Gilla

  2. Nu sitter jag här och mumsar på en glass och undrar när det kommer något nytt inlägg? Jag tror hela tiden att den där funktionen som ska tala om för mig när något händer nog inte fungerar. Och så måste jag in och kolla. Lite fånigt. Men så är jag ju inte särskilt van vid det här med bloggar heller. Jag tycker att det vore bra om man kunde beställa ett nytt inlägg när man är sugen på det. Typ två gånger om dagen eller så. För det var väl det här du försörjde dig på, var det inte så? Det där med sfi var väl bara en hobby? För övrigt anser jag att alla kilon är preskriberade när man kommit så långt i livet som vi. Så om det inte händer något mer här nu så går jag och hämtar en glass till. Trevlig kväll!

    Gilla

    • Tack! Är smickrad om någon hoppas på inlägg!
      Jag själv blir ibland inte så lite trött på mina egna ord…det lustiga är så fort jag bestämmer mig för att göra en bloggpaus så får jag genast uppslag till 15 nya inlägg! Men den här gången har jag inte uttalat att jag ska göra detta…
      Bra tanke med preskriberingen! Den tar jag till mig.

      Gilla

      • Ja tack, jag vill gärna ha mera kattbilder! Före och efter. Före och efter frukost. Före och efter lunch. Före och efter middag. Till exempel. Kattbilder är aldrig fel! Vare sig det är före eller efter. Självklart ska det vara mer kattbilder. Nu ska jag ta en glass och vänta på nästa inlägg.

        Gilla

Kommentera

