En mansdag för Kasper

Vera firar ”internationella kvinnodagen” för fullt mest varje dag, och tar för sig av livet. Hon ser till att få vad hon vill ha, antingen genom framfusighet, eller genom att se gullig ut och frambringa ett hjärtskärande ”pip!”. Därför hade jag tänkt inrätta en mansdag för Kasper. För visserligen bråkar mina katter aldrig på riktigt, de bara smågnabbas lite korta stunder, men det är alltid Kasper som viker undan. Jag försöker påminna Kasper om att han inte bara är åtta år äldre Vera och bodde här först, han är dessutom dubbelt så stor och tung! Han skulle gott kunna sätta ner tassen ibland och visa var skåpet ska stå.

Men det hjälper inte. Tvärtom var det med Turbo, där det alltid var Kasper som ”dammade till” Turbo, även om de också var bästa vänner nästan jämt. Men mot Vera är Kasper alltså den perfekta gentlemannen (nåja, kanske inte helt perfekt, då han gärna stjäl hennes mat om han kan). Därför tänker jag inrätta en mansdag för Kasper redan i morgon tror jag.

Bilderna: Kasper kommer och vill också ligga i soffan, vilket ledde till lite smågnabb och Kasper gick ner igen.

IMG_4899

IMG_4902

IMG_4900

7 thoughts on “En mansdag för Kasper

  1. Tråkigt för Kasper att han behöver sin mansdag. (Kunde ju räcka med namnsdag.) Men det blev vansinnigt fina bilder.

    Gilla

  2. Jag är helt med på alla dagar man kan få till för att fira något, så jag hänger på och firar Kaspers dag i morgon! Du tror inte möjligen att det skulle kunna bli en internationell helgdag?

    Gilla

    • Vi firar!
      Nja, ska det bli internationell helgdag så ska den ju helst ligga på en vardag, så man kan få ledigt. Men nästa år borde det bli på en måndag så det funkar ju.

      Gilla

Kommentera

