Vårskymning på kyrkogården

På Sandsborgs kyrkogård vid femtiden i eftermiddags. Min mammas grav ser ut att vara långt ifrån björken, men i verkligheten når dess grenar ända ut över graven.

IMG_4995

IMG_4996

IMG_5000

Gabriels syssling låg på en grannsten:

IMG_4969

IMG_49811

Tog en ”kyrkogårdsselfie” också. Samma j-vla svarta mössa som vanligt, men nu har mitt porträtt ett nytt djup tycker jag med tanke på gravarna i bakgrunden. Med denna bild kommer jag att bli tagen på ett helt annat gravallvar i debatter på nätet.

12 thoughts on “Vårskymning på kyrkogården

  1. Sysslingen ser beskedlig ut, till och med snäll. Du kanske ska byta ut dem? Sen inser jag att jag nog ska ta ner mina stjärnor nu, annars svarar du väl inte på min kommentar.

    Gilla

    • Tack. Jag är uppvuxen med att jag är lik pappa, men ser att mamma börjar krypa fram i mig allt mer. Precis som min bror blir mer och lik pappa, fast han inte var det från början.

      Gilla

  2. Äntligen har uttrycket ”gravallvarlig” fått ett eget ansikte! Och med en extra effektfull ”touch” i form av en svart mössa som ”krona på verket”. Sitter fint som en smäck! 😆

    Gilla

Kommentera

