Vera är (dyng)sur

– Jag har världens taskigaste matte! låter Vera meddela, då hon just fått genomgå ett bad, eller rättare sagt, en dusch. Himla jobbigt var det också för henne att sedan behöva tvätta hela kroppen fri från det där äckliga vattnet. Nästan hela eftermiddagen tog det!

(Ursäkta bildkvaliten på badrumsbilderna, det är svårt att bada och fota katt samtidigt.)

IMG_5065IMG_5067

IMG_5087

IMG_5088

Nästan torr men fortfarande missnöjd:

IMG_5099Måste man verkligen bada en katt kanske någon frågar. Nej det måste man inte, men Vera såg lite ”dammig” ut i pälsen och det skadar inte att bada ett djur som man har väldigt nära inpå sig hela tiden. Dessutom kan det tydligen mildra besvären för allergiska personer om katten är nybadad och på så sätt blivit av med hudepitel och andra allergener och kanske gör det att min pappa kan gosa lite mer med katterna om de badas ibland. Fast Kasper var så fin i pälsen och var dessutom den som badade sist, så han fick stå över den här gången.

P.S Hon åt keso som tröst efteråt. Den serverade hon sig själv, direkt ur förpackningen tillsammans med Kasper, då jag glömt att stänga locket och vände mig bort någon minut.

3 thoughts on “Vera är (dyng)sur

  1. Hm. Det saknas nåt på bilden…? Nu vet jag! De djupa betten och rivsåren på dina armar! Var är de?! Ännu en gång tvingas jag inse att det finns katter och så finns det Nallis. Suck. Förresten finns det jättebra behandling mot allergier som du kan skicka iväg hyfsat medgörliga gäster på. Funkar som akupunktur ungefär, fast det är en maskin istället. Nu känner ju vi knappt varann så du tycker nog bara att jag är knäpp. Fast jag blev jättefrisk av den, jag lovar. Och min man piloten vet att det funkar, han satt på en långflygning med en kollega som hade skickat sin allergiska familj till samma ställe som jag gick till. Och han hade tagit reda på hur det funkade. Nåt med att vi består av svängningar längst ner i botten. Och manicken ändrar på de tokiga svängningarna. Sådärja. Nu tror du mig säkert, för piloter är ju rejäla människor, eller hur? 🙂

    Gilla

    • Ja jag hade tur med mina katter – de är verkligen snällaste snälla och att bitas eller rivas ”finns inte på kartan”. Det var bra för mig som var rätt ovan vid katter när jag tog över dem för två år sen!
      Jag tror inte du är knäpp, har hört talas om det du skriver om tror jag, fast glömt. Ska googla och se om jag hittar ”maskinen”.

      Gilla

Kommentera

