Okända män i kalsonger

Sedan en man ”flyttat in” i vårt lärarrum på den SFI-skola jag arbetar vid har det blivit väldigt mycket relationssnack där. Det är så med män, de vill gärna snacka känslor och relationer helt enkelt, och vår kvinnliga kollega som har skrivbordet mitt emot denne man hakar gärna på och frågar ut honom utförligt om hans amorösa liv. Vi andra låtsas vara ointresserade men sitter egentligen och smyglyssnar.

Endast en gång under det senaste samtalet la jag mig i, efter att den kvinnliga kollegan uttryckt att hon aldrig känt intresse för en mans kropp i första hand, utan för hans beteende, sociala förmågor och om han var en bra samtalspartner. Jag inflikade att jag inte kände igen mig i detta.  Men en skillnad finns det ändå mellan könen som delvis bekräftar hennes upplevelser: Kvinnor i allmänhet är väldigt lite intresserade av att se bilder på halvt eller helt avklädda manskroppar, om kropparna tillhör män de aldrig träffat eller har någon relation till.

Så är det. De kan bygga muskler hur mycket som helst, smörja in sina nakna, rakade bröstkorgar med oljor och permanentfärga ögonfransarna, de är inte intressanta att titta på så länge de bara är fotomodeller och vi inte har något slags relation till dem, om så bara en fiktiv sådan som när mannen ifråga är filmstjärna eller artist. Håller ni inte med, kvinnor?

Om du inte håller med vill jag gärna att du träder fram och förklarar dig. Med ditt fullständiga för- och efternamn samt personnummer. Men det är alltså bara om du ”vet med dig” att du brukar gå och köpa dyrbara magasin där inoljade män poserar i bara kalsongerna. Eller om du smyger omkring i simhallar enbart för att spana på manskroppar.

7 thoughts on “Okända män i kalsonger

  1. Precis så där kan jag känna i förhållande till kvinnor, jag är helt ointresserad av raffiga bilder, filmklipp och sånt på kända skådespelerskor och sådana man kanske kan kalla pinuppor. Det måste vara någon närmare och verkligare för att de tankarna och känslorna ska gå igång.

    Gilla

    • Kanske fler män än man tror som faktiskt funkar så som du. En annan sak som jag också har svårt att sätta mig in i är intresset för underkläder som en del män verkar ha. Alltså jag kan förstå att det inte är så kul att se en kvinna med trasiga, noppiga och urtvättade underkläder, men jag kan inte förstå hur det kan vara ett intresse i sig med olika modeller och färger.

      Gilla

  2. Jag håller ju med, så jag fattar att jag inte borde kommentera, men jag är min egen och gör som jag vill så jag kommenterar!
    För övrigt så är inget mer sant än att jag inte är ett spår imponerad av män, gubbar eller pojkar jag inte känner, än mindre deras kroppar om det inte är så att de har ont eller besvär i någon del och jag är den som ska göra något åt problemet!
    SÅ är det!

    Gilla

    • Ja du är alltid så självsvåldig!
      Där hör ni män – ska tant grå bli intresserade av er så måste ni skaffa er problem eller ont i någon del! Jag säger inte att ni ska sluta gå på gym, men fel teknik och för tunga vikter kanske kan få problemen att komma snabbare!

      Gilla

      • Ja, å när problemen kommer så kommer tant grå! Akta er pöjkar och sköt er så gott ni kan så slipper ni mig! 😁

        Gilla

Kommentera

