14 thoughts on “En blod-

  1. Du verkar ta fotograferandet på blodigaste allvar, Anna! Snyggt! Det finns säkert en konstinriktning med något tjusigt namn som ditt foto passar in i, men jag minns inte vilken.

    Gilla

    • Tack! Ja jag känner ju också så, att det borde finnas något namn för den ”typ” av foton som jag tar… 🙂 Fast kanske borde vara glad för att denna genre inte finns. Annars tänkte jag lite på det kontroversiella konstverket ”Snövit..” och nånting, det där med terroristen på det blodröda havet. Jag ser också tydligt att två båtar parkerat vid en liten ö mitt i blod…grapen.

      Gilla

  2. Oh, jag började också genast tolka de två kärnorna. Vilken tur att man skulle det… För övrigt ser det gott ut. Tror jag ska köpa en sån imorgon. Istället för en glass t.o.m. Den börjar kännas otrevligt nära nu – baddräktsäsongen.

    Gilla

    • Absolut, det skulle man.
      Om grapefruktar – jag förstår. Det är din man piloten som kräver ”flygvärdinne-diet” som oftast verkade vara ”grapefrukt-diet” som ligger bakom det hela. Be honom fara och flyga bara!

      Gilla

      • Min man piloten är så snäll så snäll. Han flyger och far mest hela tiden alldeles utan att man ber om det. Jag skulle helst vilja be SAS schemaläggare fara och flyga faktiskt. De är inte snälla. Om han hade varit hemma ikväll så hade det blivit en god middag. Det blev det inte för han är inte hemma. Det blev rostade mackor och kaffe med mycket mjölk och socker. Det är jobbigt att laga mat. För övrigt glömde jag köpa grapefrukt idag. Jag köpte en stor låda Piggelin istället. Och en stor kaka mjölkchoklad. Det var också jobbigt. Min man piloten brukar bära hem de där tunga grejerna. Han är så snäll så snäll. Snart bär han nog hem en flygvärdinna också. Det är enklare än att få sin lilla tjocka fru att gå på diet. Fast kanske inte snällare…

        Gilla

        • Det låter skitjobbigt att behöva bära hem piggelin-boxar själv! Och allt är SAS fel! Jo, jag tackar jag! Hädanefter kommer jag aldrig att åka med SAS, utan bara med Ryanair, som ju har en sund och vettig personalpolitik och bär hem såväl piggelin och choklad till deras utbrända anställda som är hemma sjukskrivna.

          Gilla

  3. En blod-ig och saftig frukt..åh va sugen jag blev på grape nu!
    Jag som har dåligt med pengar denna månad kanske ska köpa hem ett gäng med saftiga grapefrukter och leva på en om dan 🙂

    Gilla

Kommentera

