– Din mamma saknade dig inte!

IMG_0013 - Kopia

Bilden: Veras mamma Pearly är inte bäng i kolan, fast Vera påstår det. Tvärtom var hon nog en väldigt bra mamma fast hon kanske blev lite trött på ett par av sina vuxna barn som ”bodde kvar hemma” (för att de i sin tur eventuellt skulle ingå i aveln). Här har hon mest minen av en geografilärare på högstadiet som inte gillar när ”ungdomarna är stökiga” tycker jag.

När Vera flyttade hem till mig och Kasper vid ett års ålder, skrev hennes uppfödare senare att hennes mamma ”inte hade saknat henne det minsta” efter att hon flyttat. Detta kunde jag naturligtvis inte låta bli att upplysa Vera om, i synnerhet inte efter att hon just stulit något från köksbänken eller rusat runt som ett jehu och vält ännu ett glas eller en vas.

– Vad tror du det beror på? la jag sedan till retoriskt. Men Vera svarade tillbaka:

– Jaså,  saknade hon mig inte? Det var konstigt. Men jag saknade inte henne heller och förresten var hon bäng i kolan!

Uppfödaren å sin sida svarade att jag skulle hälsa Vera att ”det nog är väldigt ärftligt” det där med att vara bäng i kolan. Men det kommer jag naturligtvis inte att säga till Vera. Man måste ju vara lite snäll också.

IMG_5367_1

Bilden ovan: Kasper och Vera tycker dessutom båda att deras matte är rätt bäng i kolan. Som när jag frågade om de ville ha mat, vid femtiden, som jag brukar. – Ja, det har vi ju sagt hela tiden!!! var deras svar. Och det hade de ju, eller åtminstone sedan klockan tre.

7 thoughts on “– Din mamma saknade dig inte!

    • Snälla du, kan du försöka, någon gång ibland, att kommentera det som inlägget handlar om och inte vad du upptäcker för detaljer på mina bilder, din nörd? Men ja, jag erkänner: Eftersom jag ofta uppträder synnerligen lättklädd framför datorn, och jag just läst om hackade datorer och sett en konstig webcamera-sajt typ som ”hänvisande” till min blogg, så tänkte jag. ”Don’t worry, utan tejpa över kameralinsen i stället!”

      Gilla

    • 🙂 Jag ”tryckte” naturligtvis genast på ditt namn och fick upp Fb-bilder på även för mig bekanta ”katt-anleten” som Veras snarlika syster Cassie! M fl!
      Och jag ska hälsa Vera att det finns flera som hävdar att Pearly inte är bäng i kolan.

      Gilla

Kommentera

