Regnvåt moskékyrka eller mera blommor?

Jag tänkte att ni kanske är lite trötta på mina blombilder, i synnerhet som ni har så mycket blommor själva utanför fönstret den här årstiden. Ändå är det lite svårt för mig att sluta publicera bilder på blommor. Men jag tänkte så här: om jag först publicerar en bild på världens första moskékyrka (förutom Hagia Sofia då) i regnvått tillstånd, så kan jag kanske därefter lägga upp en bild på min nyutslagna hibiskus, och ni väljer därefter helt enkelt vilken bild ni helst vill titta på.

Så, vilken bild vill ni helst titta på? Kanske inte på någon? Det skulle i så fall kännas lite misslyckat.

IMG_5561-ed

IMG_5531

IMG_5590P.S Alltså jag ljög kanske lite om att S:ta Birgitta kyrka i Nockeby (som är en av de två kyrkor som starkt präglat min uppväxt, då båda mina föräldrar jobbade i varsin kyrka)  är en moskékyrka, även om den liknar en. Men jag vet samtidigt att en församling i Svenska kyrkan anställt en imam, inom ramen för ungdomsarbetet, så på så sätt finns det faktiskt en ”moskékyrka”.

3 thoughts on “Regnvåt moskékyrka eller mera blommor?

  1. Alltså jag ser ingen skillnad förutom färgen på din hisbiskus och kyrkan. Båda har nåt som stretar uppåt och pekar mot skyn och dessutom ett kors. Vackra bilder är det!

    Gilla

Kommentera

