Dagens sökord

Så här ser dagens sökningar som lett till min blogg ut:

konsumentspar
urnsättning blommor
sfi nationella prov d 2013
hora nationell prov kurs d sfi

Såg ni det sista?! Om det hade varit min elev som skrev det hade jag tagit honom/henne i örat! Men nej, ni ska inte blir oroliga och läsa in några sexistiska hattillmälen i sökningen. Det handlar bara om en troligen engelskspråkig sfi-elev som tror att prickar över vokalerna är något slags dekoration som inte är nödvändigt, och det han/hon egentligen ville söka på var ”höra nationellt prov” då en provdel heter just ”Höra”. Jag måste alltid tjata på dessa elever om prickarna!

Och som sagt, fick jag tag i den personen skulle denne minsann få hora vad jag tycker om en sån inställning till the Swedish pricks!

4 thoughts on “Dagens sökord

Kommentera

