Krossade familjedrömmar

För första gången någonsin gjorde i dag Kasper ett försök till att para sig med Vera. Tyvärr gick det inte så bra, då han verkade ha glömt bort hur man gör, alternativt aldrig har vetat det, eftersom han kastrerades som ungkatt. Jag har aldrig märkt av någon sexualdrift hos honom tidigare överhuvudtaget men jag fick ju honom när han var åtta, tillsammans med Turbo.

Vera, också hon kastrerad, verkade med på det hela och jag förstår nu att de känner sig säkra på varann och är redo att ta steget att bilda familj. Hur ont gör det då inte att behöva förklara att deras familjedrömmar aldrig kommer att besannas, eftersom båda är kastrerade? Det skulle vara genom adoption då, möjligen…

Men samtidigt så är jag inte alls beredd att försörja och ge hem åt en uppsättning kattungar i min redan trånga lägenhet, och jag är inte heller säker på att de verkligen förstår vilket jobb och ansvar det är att ta hand om ett, eller tolv, barn! Vera tycker jag verkar vara sisådär mogen och ansvarsfull … Det är ju liksom inte bara så att man kan sälja barnen på blocket.se för en femhundring sen när de börjar bli jobbiga. Eller jo, det är det ju förresten. Tyvärr.

Men inte om man är seriös! Och Kasper är ytterst seriös. Han skulle nog också blivit en snäll och ansvarsfull pappa.

IMG_6082

3 thoughts on “Krossade familjedrömmar

  1. Jag bara älskar din humor! Skrattade högt när jag läste om adoptionen 😀 Det är ju tydligt att de gillar varandra 🙂
    Bamsekram
    Allt gott till dej!

    Gilla

Kommentera

