– Titta vad jag kan!

Jag är så glad över att Vera kan hoppa och klättra så högt, och att det inte finns ett enda ställe i hemmet som är så högt att hon inte kommer åt det! Och att jag därför till exempel inte kan sätta krukan med kattgräs högst upp på bokhyllan så att det får vara ifred medan det växer till sig. Glad för hennes skull alltså.

IMG_6309

IMG_6236

Hon kan ta sig upp i medicinskåpet också!

IMG_6229

img_62442

Dit vill hon ta sig så att hon får ner vippan som jag brukar leka med katterna med och som ligger på översta hyllan för att hon inte ska äta upp den när vi inte leker. Så fort jag öppnar städskåpet är hon där direkt och ska upp och hämta vippan. Något går sönder (krukorna på nedersta hyllan) eller välter allt som oftast.

IMG_6344

IMG_6189

Kasper tycker väl att det är sisådär kul att han inte är riktigt lika vig. Men han är inte bara tyngre, han är 11 år också!

IMG_6174Varför det är bra att sitta på dörrkarmar när jag torkar nytvättade halvtorra chinos där får ni dock fråga Vera om. Men jag antar att det är roligt just för att man kan sitta på en dörr. Kan man det så vill man göra det. Jag kan det inte.

12 thoughts on “– Titta vad jag kan!

  1. Kära nån då va dina katter kan….det måste åka ner ett och annat då de hoppar upp och ner.Att sitta på dörrkarmar är inget jag ens tänker mig vilja göra ..men vilken utsikt det måste vara därifrån. Jag nöjer mig med att kunna stå på pallen eller stolen då jag behöver nå något högt upp..Jag som, är lite höjdrädd får ju svindel…men om jag var lite vigare kanske jag inte skulle dra mig för att sitta högt upp och hålla utkik. 🙂
    Fattar bara inte hur katterna dina kommer upp änna i taket?

    Gilla

    • Ett och annat åker garanterat ner! Jag trodde från början att högst upp på bokhyllan måste det väl ändå vara kattsäkert, men Vera hoppar verkligen högt rakt upp i luften.

      Gilla

  2. Vilken bild den där hon hänger över bokhyllekanten! Husdjur som medicin har man ju hört talas om, men att man har dem i medicinskåpet…

    Gilla

    • Alltså jag har dem inte där, men vissa vill gärna ha sig själv där!
      Tyvärr är det något med mina aprikosa tapeter (tror jag) som gör det helt omöjligt för mig att få till skarpa bilder inomhus. Tycker att det blivit skarpare inomhus på andra ställen, även om det inte är ljusare där. Jag har ju ljust i alla fall stora rummet.

      Gilla

  3. Och så kan jag bidra med det värdelösa vetandet att det är just av det här skälet som man INTE ska ha ragdolls. De gör nämligen exakt som Vera, bara att de inte klarar av det. Utan drullar, ramlar, slår sig, välter arvegods och porslin som naturligtvis går sönder. Varpå katten också går sönder lite extra. För att inte tala om alla de där förbjudna sakerna som de äter upp! Tar sig in i skåp gör de också. En stängd dörr är ingen stängd dörr, det är bara en större utmaning. Ibland tänker jag att mina katter påminner en liten, liten smula om kackerlackor. Fast det säger jag förstås inte för att vara dum.

    Gilla

    • Haha! Men Vera är betydligt klumpigare än hon ser ut, måste jag tyvärr meddela. Även fast vi har gjort en överenskommelse om att hon bara ska välta högst tre saker om dagen. I alla fall jag har gjort den överenskommelsen. Möjligtvis är skillnaden att Vera själv alltid klarar sig helskinnad, tack och lov, så okej, kanske är hon snäppet smidigare än dina!

      Gilla

    • Ja de högtalarna som min audiofile bror byggde för många år sen nu hänger med fortfarande…med i stort sett orörda membran (småbarn har varit här och hälsat på…)

      Gilla

Kommentera

