Jag vill njuta men det går inte!

Sablans semester! Varför måste det alltid vara så att flera dagar kastas bort i allmän semesterångest, rastlöshet, irritation och med huvudvärk? Jag vill NJUTA av att ha semester nu, och inte börja göra det i veckan innan jag ska återgå till jobbet! Tack!

I går krånglade min datormus för hundrade gången och då blev jag så arg att jag slängde den i golvet. Då gick den sönder. Och är det något som jag inte gillar så är det att sitta vid datorn och fumla med den där inbyggda mushistorian och med huvudvärk och då det dessutom är ”ostadigt väder” vilket ju betyder regn, fast inte sånt där härligt sommarregn, utan bara vanligt trist regn. Och dessutom ha semester!

Jag sa ju att det var synd om mig. Eller det sa jag inte, men det är det.

P.S: För övrigt vill jag påminna alla om att rengöra sina musar, och då talar jag fortfarande om datormusar. Många rengör aldrig sina musar, har jag en bestämd uppfattning av. Diskbänken torkar man varje dag, men musen glöms bort. Snuskpellar, tänk att man ska behöva upplysa vuxna människor om sånt! Att de sen kanske inte fungerar så bra efter detta är en annan historia.

11 thoughts on “Jag vill njuta men det går inte!

  1. Semesterkverulans kallas det. Det hör till. Rengöring av ditt och datt, lite krusning av örngottsband eller papperssortering hör början av semestern till . Sen tänker jag att jag inte så ofta hackar lök på eller spiller salt på datorn. Men skärmen borde jag kanske rengöra oftare, det är bra om man ser om de fula fläckarna sitter på fotona eller på datorskärmen.

    Gilla

    • Precis så. Jag har städat som f-n, men även fått för mig att jag måste byta ut/köpa nytt om ungefär allt…
      Jo, jag har också varit med om att försöka använda ett bildbehandlingsprogram till att få bort ”fläcken” på bilden, som egentligen var en fläck på skärmen…

      Gilla

  2. Nu ska jag inte komma här och påstå att jag har det värre. Inte alls. Sån är inte jag. ”Varje smärta är sig själv nog” och allt sånt där. Jadå. Men om man tänker sig att man går omkring med plasthandskar varje dag därför att man har fått nåt konstigt klet på händerna som inte går bort. Och så tänker man sig att man har gjort så sedan i vintras. Tänk sen att det inte tycks vara något slut på kletet. Nånsin. Svårt att krama barnen utan att kladda ner dem. Där nånstans börjar ångesten komma krypande, inte sant? Åh, vad skönt! Bara att skaka av sig! För så är det ju inte! Och så tackar man högre makter för åtminstone ETT absurt problem som man slipper i sitt liv. Mmm… Eller…?
    Jag skickar en ny mus till dig om du skickar ett handrengöringsmedel som funkar till mig. Deal? (Nä förresten, du vill inte ha nåt som kommer ifrån mig.)
    Hälsningar
    ”Plasthandsken”

    Gilla

    • Det där kletet har jag hört talas om förut. Men du tänker rätt i att du inte ska kladda på andra människor.
      Och visst vill jag ha plasthandskar från dig. Men annars vore det fint om vi kunde träffas och bara skaka hand. Jag är väldigt torr om händerna och vill gärna ha lite klet på dem.

      Gilla

  3. Massor med sympatier och tycka-synd för den ”underbara” början på din semester.
    Angående datormusen så brukar jag faktiskt tvätta/torka av den med en fuktig mirakeltrasa med jämna mellanrum. Känns fräschare så.
    Hoppas vädret blir bättre snarast och helst omgående.

    Gilla

Kommentera

