Jag har gjort en visa

Så här går den:

Nu är glada juni slut, slut slut

TV-apparaten kastas ut, ut ut

Det kanske inte ni tyckte var någon bra visa, då TV-apparat och julegran inte har lika många stavelser (men å andra sidan heter det inte julegran heller) men den är i alla fall sann, till skillnad mot många andra visor! För nu har min tjock-TV åkt till tippen. Visserligen förstår jag själv att jag varit nära gränsen till att bli ”cool och inne” i och med min retro-TV, men bilden var så dålig att jag inte såg texten och ljudet var så dåligt att jag inte hörde vad man sa. Jag tittade nästan aldrig på min tjock-TV. Jag tittar på TV i datorn ibland, men det får man ju numera göra utan att betala TV-licens. Så i väntan på att jag ska ge mig råd att köpa en bra platt-TV så tittar jag på datorn och sparar in licenspengar.

Bara så ni vet. Och bara så ni vet hur härligt luftigt det blir när man lyft ut en tjock-TV från en liten lägenhet. Alla borde få uppleva det.

4 thoughts on “Jag har gjort en visa

  1. Alltså är jag cool och inne och retro. Men min apparat är ju bara 13 år gammal och har utmärkt bild- och ljudkvalitet! Så det så! Sen har den ju ett eget rum också och ingen skulle orka bära ut den ur huset, så stor är den. Folk som var med och bar in den har inte hämtat sig från sviterna än. Men jag förstår att du är lättad, skrot ska man inte spara på, någonstans går gränsen! Så fick du till en bra visa på köpet också! Bara det är värt en bortslängd tjock-tv.

    Gilla

    • Min TV var också tung och jag hade inte orkat den utan hjälp! Men som sagt härligt att bli av den.
      Glad över att du uppskattade visan. Den kan komma att bli en vis-skatt.

      Gilla

    • Men snälla du. Inget som jag sagt eller sjungit i mitt liv hittills har haft rätt antal stavelser. Eller jo, det har det ju. Men det kändes ändå bra att få skriva denna andra mening. Men tro inte att jag tänker sjunga tev’apprat bara för det.

      Gilla

Kommentera

