14 thoughts on “En icke sällsynt orkidé

  1. Jag får två gånger om året orkidéer från olika grupper jag leder. Inte alla har överlevt. Men jag har en som storblommar nu. En som liknar din har just blommat färdigt. En tredje också samma sort har börjat blomma.
    Det är väl som livet i övrigt en del trivs med mig andra dör.

    Gilla

    • Ja det är väl så. Hemma hos min pappa prunkar de jämt och ständigt fast jag har svårt att tro att han gör så mycket mer än en skvätt vatten då och då. Kan nog vara det som är grejen och att jag inte ska oroa mig så mycket över ”orkidénäring” osv.

      Gilla

      • Aha, haha! Jag har blivit värre och värre. Kommer hem efter en vecka på landet. Ser att hibiskusen slokar. Den får vatten, men inte de andra. De får vatten efter ytterligare en vecka när vi ska åka iväg igen.

        Gilla

  2. Kanske inte sällsynt men vacker. Underbara bilder.
    Jag, som sa att jag inte skulle ha några orkidéer igen, har åtta stycken i olika färger och som blommar om och om igen. Jag vet inte hur jag har lyckats med det för tidigare har jag bara haft ihjäl dem. 😀

    Gilla

    • Jag såg i en ”inredningssspaning” på TV att det mest typiska i svenska hem är en icke-blommande orkdidé och den tyckte inredaren att man skulle slänga. Men vet också att ibland blommar dem om och om igen som du skriver, utan att man vet varför…

      Gilla

Kommentera

