Hon tränas i att bli Gudfadern

IMG_6531-edBilden: Kasper måste gå upp i vikt och bli mer plufsig om han vill behålla sin roll som Don Corleone, menar producenterna.

Som många av er vet gick rollen som Don Corleone i katternas Gudfadern till Kasper, vilket naturligtvis gjorde mig både stolt och glad – tänkt att just mina katter visat sig vara sådana skådespelartalanger! På senare tid har dock producenterna börjat klaga och säga att han måste gå upp i vikt och bli lika överviktig som han var förut och lika plufsig som Marlon Brando var i sin roll, om han vill vara kvar i nästa del av trilogin. Kasper sätter dock sin hälsa i främsta rummet (ok, en liten lögn där, han skulle gärna vilja ha mer mat oavsett hälsan och vikten) och har beslutat att avstå sin roll till förmån för Vera, som han själv gärna håller fram, omtänksam som han är (då han vill kunna äta mer) och då han menar att ”det är honornas tur nu” och är helt inne på linjen att ”honor också kan”.

Vera tränas därför i rollen som Gudfadern, eller gudmodern kanske, varje dag, och vi alla tycker att rollen passar henne som hand i handske. För styra och ställa det kan hon, och spela teater också, även fast hennes pipiga röst och lilla kroppshydda kanske inte är så imponerande!

img_65171-edFast precis som Kasper är hon väldigt snäll i verkligheten!

8 thoughts on “Hon tränas i att bli Gudfadern

  1. Jag tycker inte så mycket om filmer och TV-program som skildrar livet i maffiakretsar, men jag vill framhålla att Veras pipiga röst kan komma till användning, bara hon kan bli lite hes också. Riktigt läskiga italienska gubbar är lite hesa och talar i falsett, när de lägger fram hot mot sin motståndare – på film. Så mycket vet jag ändå om maffiaskildringar.

    Gilla

    • Jag gillade Bläckfisken, annars är inte maffian min grej heller riktigt. Men det roliga (?) är att Kasper är hes på riktigt. Vet inte om det är för att han hade lunginflammation när han var liten eller om hans röst bara är sån…

      Gilla

      • Det påminner mig om en katt som brukade komma på besök och skrika med hes och sprucken röst. Jag läste senare att katter kan drabbas av ett kroniskt problem som påverkar lätet så.

        Gilla

        • Kommer du ihåg vilket kroniskt problem det handlade om alls? Han kan dock ”råma” med mer klang i rösten när han mår illa eller blir upprörd, men för det mesta kraxar han hest ”näh eh”, ofta efter att jag sagt ”jooh oh”. Varför jag säger så innan han ens sagt ”näh eh” är en bra fråga som jag tänker ta upp i ett annat inlägg.

          Gilla

          • Jag vet vad du menar med ”råma”. Det låter väl ungefär som ett djupt ”aooo”? Jag har försökt hitta information om åkomman på kattens stämband som jag läste om och nuförtiden finns en uppsjö av olika sidor med förslag på vad det kan bero på. Det här var omkring år 2000 och internet var inte fullt lika nedskräpat med hundratals frågor om samma sak med tillhörande värdelösa gissningar från diverse klåpare och okunniga. Dessutom kan jag ha läst det i en tidning.

            Tyvärr kan jag inte säga vad det var, men det stämde väldigt precis på symtomet att kattens röst var en aning svag och liksom sprack istället för att orsaka ett rent jamande.

            Gilla

            • Ja, aooo är vad jag menar, kanske mer att yla egentligen. Det spelar ingen roll eftersom han inte verkar sjuk på annat sätt, så det är nog ingen fara.
              Det där med värdelösa gissningar känner jag igen precis. De är verkligen värdelösa och gör det svårt att få fram information.

              Gilla

  2. Vera är ingen Gudfader men Kasper kan ansöka om rollen – vilken bild! Vera har en mängd gräsliga förebilderskor (!) i historien, tror inte att hon blir så ledsen av ”sågningen”.

    Gilla

Kommentera

