Vem är jag? – Presentation av mig själv

Jag är en driven och väldigt trevlig tjej på 45 år som alltid ser glaset som halvfullt och inte halvtomt. Vid vissa tider på dygnet är det till och med helfullt! Med en positiv attityd och lite j*’vlar anamma kommer man väldigt långt!

Jag har kommit väldigt långt.

Jobb: Visst har det varit svårt att förena karriär med kattägande men jag skulle aldrig byta ut mina två pälsklingar för något i världen! A och O är planerande här. I vår familj har vi löst det så att de får följa med mig till jobbet och hoppar runt mellan bänkarna i klassrummet!

Det här äter jag: Mina matvanor ser ut så här: Till frukost äter jag lite fil. Kanske tar jag en frukt också. Jag brukar ta något lätt till lunch, till exempel en fräsch sallad. Om jag skulle bli lite sugen under eftermiddagen har jag alltid några morotstavar i fickan tillsammans med tre nötter. På kvällen blir det soppa ibland, men jag äter aldrig någonsin något efter klockan sex på kvällen.

Kläder och smink: Jag måste sminka mig så mycket i jobbet så när jag är hemma är det skönt att gå osminkad, med bara lite mascara, concealer, foundation, rouge, ögonskugga, ögonbrynspenna och kanske ett läppglans.

Fysisk aktivitet: Jag har alltid älskat att göra på mig, så det försöker jag göra så ofta jag kan.

Intressen: Jag har en himla massa intressen också men kan inte komma på några just i ögonblicket. Men om jag kunde komma på några skulle det kanske röra sig om forsränning, triathlon, modern konst, sång och musik och varför inte tidiga barockinstrument. Jag har alltid varit kreativ och skulle nog varit en framgångsrik konstnär om jag inte varit det jag varit.

Livsfilosofi: Jag omger mig gärna med positiva och glada människor som är som jag och inte tjabblar eller gör bort sig. Varför ska man inte le mot en okänd hund på gatan om det kan göra dennes dag lite gladare? Jag bjuder med andra ord på mig själv – men jag bjuder också på andra, vilket jag tycker att fler borde göra.

Mitt motto är annars inte att inte gråta över spilld mjölk, utan att inte spilla mjölken. Har man spillt mjölken är ju glaset inte längre helfullt. Fast jag skulle ändå se det så. Eller åtminstone som halvtomt.

Vilka är ni?

19 thoughts on “Vem är jag? – Presentation av mig själv

  1. Näää… är du inte bättre än så? Var finns bidragen till olka välgörenhetsorganisationer? Har du inget fadderbarn? Vad odlar du – förutom cannabis – på din balkong?
    SKÄRP DIG!

    Gilla

    • Fasiken, där träffade du mitt prick! Jag ska skärpa mig och det är sant, cannabisodlingen är på gång, vilket kan bevisas av att mina katter ser helflummiga ut, då de alltid vill beta av allt jag odlar på min balkong. Fast den ena går mer på speed, tror jag.

      Gilla

  2. Du glömde din förkärlek för sarkasmer.Bjuda sarkasmer ,är ditt bidrag för allvarsam underhållning i diskussioner om försvar för hopplös sak.

    Gilla

  3. Du verkar vara en trevlig tjej och är lite som jag med pälslingar och kul odlingar på balkongen, fast jag har ingen balkong…jag odlar annorstädes jag! Ler åt ”kyrkis” och börjar förstå en del samanhang…eller så gör jag inte det, men kul läsning var det…nu igen!

    Gilla

    • Nä du, kyrkis haschar inte kan jag gå i god för! Och inte jag heller. Men mina katter skulle som sagt göra det om jag hade något annat än persilja och gräslök på min balkong. Himla tur om man tänker efter, haschflummiga katter är det värsta jag vet! (Fast hasch kanske inte är cannabis, är så obildad när det gäller sånt.)

      Gilla

      • Hasch är kakor av Cannabis sativa indica, en växt som odlats ”medicinskt” i minst sex tusen år av människan. Inget jag heller odlar eller använder idag, gjorde det under 1970-talet. Det finns varianter av växten idag, vi förädlar ju det vi gillar, den växt som benämns Cannabis sativa ger också drogeffekter och jag håller med dig om att haschflummiga katter är värst, de kan stöka till nog nyktra! 😉

        Gilla

  4. Men Anna, är du bara 45 år! Då är du bara två år äldre än min son och sex år äldre än min dotter.
    Jag trodde nog att du var några år äldre, för varför ägnar du så mycket tid åt dessa halvsenila gubbar som tjatar om ett beslut som fattades 1958! De där gubbarna ältar samma saker om och om igen! Och de har ingen aning om sina fördomar! Och just nu har jag en av de där långskrivarna här! Och här skriver han på MITT IP-nummer- utan min kontroll!

    Gilla

    • Jag gör det för att jag tycker att det är roligt, eller för att jag blir arg. Ofta en kombination.
      En del är säkert som du säger senil men Sandahl själv kan bara vara runt 65 vilket jag inte tycker är gammalt.

      Gilla

      • Fast jag tycker inte att hans ältande om kvinnopräster och homosexuella verkar vara helt normalt. Man kan mycket väl vara senil vid 65. Just det där gaggandet är typiskt.

        Gilla

      • Sedan tror jag att de flesta idag räknar det här gänget som helt uträknat. Det bevisar ju också detta att han inte längre får arbeta som präst. Folk har väl helt enkelt tröttnat. Så jag menar att det är rätt så meningslöst att harva med dem. Men visst kan man bli arg, det har jag också varit många gånger! De är ju fördomsfulla och kränkande mot många så det visslar om det.

        Gilla

  5. Jag är precis som du. Exakt lika.Samma intressen har vi också. Fast jag äter bara rawfood förstås.Utom när jag svänger ihop kulinariska höjdpunkter till familj och vänner. Vilket bir ett par gånger i veckan minst. Vi är omåttligt populära och alla vill komma hit. Vilket förstås är roligt. Självklart hinner jag med det också, mellan mina löprundor och yogapass..Allt är toppen och min facebooksida beskriver bara min härliga verklighet. Joråsåatt…

    Gilla

  6. För övrigt gör jag aldrig några misstag eller skriver fel. Så bokstäverna och mellanslagen som saknas i inlägget ovan beror självklart på någon bugg i din dator.

    Gilla

Kommentera

