Det var en sommar

Och en del av den sommaren tillbringades som vanligt på landet. Här är en vik, som ligger nära vårt hus, fast inte vår vik. Fast det kanske inte är så vik-tigt att veta?IMG_6691Den bästa stunden på dagen är morgonkaffet. Har jag sagt att vi hade stilen ”shabby chic”  många år innan den blev modern?

IMG_6713

Kasper firade semestern genom att sova på bron i den här ställningen:

IMG_6895

IMG_6897

Medan Vera i stället gärna låg på hatthy… jag menar katthyllan!

IMG_6825-ed

Eller i fåtöljen:

img_6884

Båda fick gå ut, men Vera var lite feg och stannade helst inne och jagade flugor. Jag fick också gå ut, och då promenerade jag och fotade jättefina gula blommor!

IMG_6689

Och gick förbi alla tomter som vill vara jätteprivata när de är på landet. Man kan nog inte ens föreställa sig orgierna som pågår bakom ett sådant plank!

IMG_6684IMG_6698

I vilket fall så utmynnade sommarsemestern i ett slut på sommarsemestern och då åkte jag hem. Med bärgningsbil, som jag skrev om förut.

Och när jag kom hem till stan tänkte jag att om jag äter en räksallad så känns det kanske som om det är semester på landet fortfarande, för räkorna simmar ju normalt i havet och landet ligger vid havet.

003

28 thoughts on “Det var en sommar

  1. De där är ju äkta snyggt inte det minsta tillgjort ”shabby chic”! Dina katter däremot, är de verkligen på riktigt? 😀
    I somras höll vi på att grubbla ihjäl oss på namnet på didäringa gula blommorna. Som tur var kom vi på det till slut.

    Gilla

  2. En fin sak med renfana är ju också att den kan användas i brännvinet! En klassiker. Lär bli jättesmaskigt. Fast det förutsätter förstås att man gillar brännvin, så jag har aldrig provat själv. Håller mig till fisförnäma viner och sånt.

    Gilla

  3. För övrigt anser jag att det verkade vara en toppensommar. Jag fick akuta sommarkänslor av alla bilderna – mycket behagligt!

    Gilla

Kommentera

