Gratismuséer viktigaste valfrågan?

I en av de stora”valkompasserna” avslutades det hela med att man fick kryssa i vilka tre frågor man tyckte var viktigast i valet. Som alternativ där fanns ”gratis inträde på muséer”. Det tyckte jag var väldigt roligt.

Men kanske tänker jag fel. Men jag undrar hur intresserad man egentligen kan vara av att gå på museum. Finns det människor därute som hyser ett sådant enormt intresse för att gå på museum som jag aldrig kan förstå ? Var det någon som kryssade i detta alternativ och som i så fall kan förklara?

9 thoughts on “Gratismuséer viktigaste valfrågan?

  1. Jag har inte stött på detta kryssningsalternativ, annars hade jag kryssat. Jag älskar museer, komprimerade stillsamma världar, där jag kan titta lite, sitta lite och tänka mycket. Pröva någon gång ska du se!
    Kram!
    🙂

    Gilla

    • Jag drar ju dit mina elever nån gång ibland (då det faktiskt är gratis för sfi), men både jag och de blir rätt gäspiga efter ett tag… Det är helt okej men får inte vara för långt och guider ska fatta sig lite kort tycker jag! 🙂 Fast tavlor är alltid kul att titta på. Kram

      Liked by 1 person

  2. De kanske menade att du är villig att acceptera sponsring av samtliga muséer i landet, med reklam? Stora blaffor angående billiga sms-lån klistrad på Nationalmuseums målningar? En försäljare av mobilabonemang som tittar ut ur en lucka på regalskeppet Wasa? För tro mig,there ain’t no such thing as a free lunch.

    Gilla

Kommentera

