Unik silverfisk delas ut vid dop!

Såsom boende i Bromma församling och dessutom medlem i Svenska kyrkan hamnade församlingens höstprogram på hallmattan. Här fanns mycket intressant att ta del av! Till exempel finns det både ”killgrupper” och ”tjejgrupper” som båda enligt beskrivningen ägnar sig åt att prata och laga mat. Tror jag ska gå med i båda! Verkar ju jättetrevligt. Det stod inget om åldersgräns, båda grupperna stod bara under rubriken ”Ung i kyrkan”. För det ska man veta, att jämfört med de flesta av dem som frekventerade kyrkan när jag var verksam där, är jag (fortfarande) ganska ung!

Särskilt intressant tyckte jag det var att få läsa att ”en unik silverfisk delas ut som dopgåva av församlingen” om man döper sitt barn där och ”vill vara med i församlingens barn- och familjeverksamhet”. Ett nytt och ovanligt grepp att dela ut ohyra som doppresent måste jag säga! Men förvisso är även silverfisken bakom toaletten en del i Guds skapelse, och givetvis är alla skadedjur ”unika” liksom vi människor är det.

Bra tänkt där, Bromma församling! (Men jag hoppas att skötselinstruktioner följer med vid överlämnandet av silverfisken.)

9 thoughts on “Unik silverfisk delas ut vid dop!

Kommentera

