Jag homestajlar

IMG_6806

IMG_7464Ovan ser ni en före- och efterbild från min familjs lantställe, med de gamla ärvda matsalsmöblerna vi har där. Jag skulle bli väldigt glad om ni kunde säga att det är finare på efterbilden och inte på före-bilden. Men ni gör förstås som ni vill.

Sedan kanske någon vill tillägga att ljuset inte är detsamma, att bilden är tagen från en annan vinkel osv – än sen då?

Sedan hade jag också hunnit ta av det gamla sofftyget och ta ner lampskärmen innan jag kom på att jag skulle ta en före-bild, men ni kan väl försöka tänka er in i det hela? Såväl sofftyg som lampskärm är 20-30 år gamla. Kan också tillägga att när jag varit tidigare på landet har jag tyckt att det inte varit helt lätt att få igenom förändringar då mina föräldrar verkade tycka att allt var bra som det var alternativt att vi visst kan ändra ”men inte just nu”…

IMG_6800Ovan: Tyget och de nya kuddarna innan jag hunnit häfta fast det på möblerna. Fast det var ju i somras när det var som varmast, just nu skulle jag inte välja samma färger, men jag är sällan där på hösten.

16 thoughts on “Jag homestajlar

  1. Hej Anna! I sin regeringsförklaringen i dag sa Lövfén att det blir ytterligare resurser till SFI och möjligheter för nyanlända att komplettera sin utbildning. Bra vaa! Annars är jag imponerad av din chubby chic stajl

    Gilla

  2. Klart att det blev snyggare efter!
    Vi bor i ett hus som byggdes när alla var galna i furu… Som väl var, har vi sluppit det på väggarna, men flera tak, alla dörrar, karmar och trappan är av gammal gulnad furu. Vår gamla IKEA-hylla Ivar är dock förpassad till garaget. Tur att vi inte skaffade ännu fler furumöbler … Jo, det gjorde vi, vid närmare eftertanke, men de är sålda sedan länge.

    Gilla

  3. Jag tycker Efter-bilderna är snyggast! Nu säger jag inte det här för att du är min idol, utan bara för att både tyg och kuddar var så himlarns läckra, men jag vill också ha det där tyget och de där kuddarna i min lilla kolonistuga. Synd att den aldrig blir färdigbyggd, men om den någon gång blir det ska jag ge mig ut på jakt efter precis det där! Det är ju pioner vetja. Kan ju inte bli bättre än pioner på en kolonilott! Bra val, bra genomfört! Känn dig nöjd med ett väl förrättat värv!

    Gilla

    • Tack! Självklart är det pioner, men så är jag också en pionjär inom heminredning! Kanske kan jag till och med kalla mig en förebild, eftersom du så klokt tyckte att efterbilden var snyggast?

      Gilla

Kommentera

