Operationspresent

Ni undrar kanske hur det gick med Kaspers tandoperation?

Det gick bra! Men han raglade och ramlade runt när han kom hem, fortfarande påverkad av narkosen, och hans päls var våt av kiss. Vera såg alldeles förskräckt ut över ett sådant beteende en vanlig vardag och undvek honom de närmaste timmarna, trots att hon jamat, ”utom sig av saknad”, när han var borta.

– Var har du varit nånstans? Och varför har du kissat på dig? sa hon och rynkade på nosen.

Jag förklarade att man faktiskt inte kan hjälpa om man kissar på sig när man blir nersövd. För övrigt betedde sig Vera precis som veterinären sagt, att hon skulle kunna vara lite misstänksam i början, då tydligen bara narkosen kan få en katt att ”lukta främmande” inför katter som känner varandra.

Men jag kom också att tänka på att jag själv blev utlovad en present av min mamma när jag opererade ögat som liten, en present jag fått bestämma i förväg vad det skulle vara. En röd och vit ”doktorsväska” med plaststetoskop och bandage och sprutor! Jag frågade efter doktorsväskan redan innan jag vaknat ur narkosen ordentligt, sa min mamma.

Naturligtvis måste Kasper också få en present efter operationen, och jag frågade vad han ville ha. Findus fiskgratäng med dillsås och potatismos blev svaret! Han och Vera fick nämligen slicka ur folieförpackningen när vi ätit en färdiglagad fiskgratäng i somras, och det var väldigt gott tyckte Kasper.

Så det fick han – fast inte riktigt hela som bilderna kanske ger intrycket av. Men Vera fick naturligtvis hon också, men hon var inte så intresserad. Så hon fick två skivor gurka i stället, det slår alltid väl an hos henne!

nyopereradOvan: Ynklig, yr och nedkissad kisse som just kommit hem från operationen (som var i munnen, på benet ser ni förbandet efter blodprovet.)

IMG_7806

IMG_7807

9 thoughts on “Operationspresent

  1. När min hankatt var hos veterinären så fräste och morrade honkatten åt honom en hel vecka innan hon tillät honom att tvätta henne igen. Så Vera är jättesnäll om man jämför henne med min Maya.

    Gilla

    • Intressant! Undrar vad det är de känner…eller maskeras den välkända doften av narkos? Men ja, Vera var verkligen jättesnäll, bara avvaktande under några timmar. Men hon ääälskar verkligen Kasper annars.

      Gilla

Kommentera

