Kära,

Jag är Fröken En Trevlig tjej, arvtagerskan efter passerade Herr En Trevlig tjej, min morbror/farbror och en mycket förmögen och respekterad man i Bromma, Sweden. Olyckligtvis han var offret för två hungrig katter, när gick för att besök mig!

Innan han passerade han delgav mig förtroendefullt han är ägaren av en summa på 75 kr! Han också sa, han ville jag blir arvtagare av denna summa, med anledning av min god omvårdnad efter katternas besinningslös raseri och våld som framkallade hans död. Problemet är han också har syskon som vill också ha dessa tillgångar och som är dålig och ond personer och vill köper trisslotter för hela summan!

Så därför han ville mig att ärva och placera dessa pengar, men inte i en bank i Bromma, men mer förmodligen i Borås eller Sundsvall. Jag hoppas därför respektfullt ni bifaller min begäran om hjälp att överföra denna summa i ert city och för att visa min djupa tacksamhet ni ska få en trisslott!

Er hängivna,

En trevlig tjej

P.S En och annan som jag har pratat med har ”inte fattat nånting” av det här inlägget. Om det är likadant för dig beror det på att du inte fått ett av alla dessa spam-mail där någon antingen på engelska eller ”google-översatt” svenska berättar hårresande och/eller hjärtknipande historier som är menade att väcka din sympati men som alla i förlängningen handlar om att få dig att lämna ut dina kontouppgifter.

11 thoughts on “Kära,

  1. FINNS det verkligen folk som INTE fått ett stort antal mail av detta slag? Vad är det för fel på vår mailbox, där det av och till trillar in liknande epistlar?

    Gilla

Kommentera

