Jag fräschar till Gabriel

Ängeln Gabriel, som ju alltid dyker upp hos mig vid jul, och alltid beter sig lika odrägligt, har varit ute och svirat så mycket att hans guldfärg nästan nötts av. Men det fixade jag lätt med ett guldfärgat nagellack som jag inte brukar använda så ofta själv. Men som ni ser gjorde sig utmärkt på Gabriel:

IMG_8118_1

Oj, vad snygg han tyckte att han var sen! (Fast han brukar i och för sig alltid vara nöjd med sig själv). Han står framför spegeln i min puderdosa långa stunder varje dag. Han har också bett mig att lära honom att ta ”selfies”.

Men det kan han glömma, han skulle åka dit på att bli selfie-beroende direkt, precis som den unge killen det stod om i Aftonbladet nyligen. Han har ju en beroende-personlighet, Gabriel. Allt går till överdrift med honom, helt enkelt.

IMG_8155

20 thoughts on “Jag fräschar till Gabriel

  1. Det var ju tur att han dök upp till slut. Det hade inte varit jul utan honom. Men han verkar lite förändrad. Inte bara nagellacket. Har han haft nåt trauma eller sjukdom sen sist?

    Gilla

  2. Strikt ur bibelsynvinkel ligger det nog till så att ängeln Gabriel fick i uppgift att meddela jungfru Maria att hon valts ut att bära ett väldigt särskilt barn och att detta barns avlelse ägt rum utan att någon helt vanlig karlslok inte kunnat hålla pitten i styr.

    Skulle däremot Gabriel eller någon annan ängel beblanda sig med människorna, så uppstår avkomma i form av jättar. Jättar blir lätt ett stort problem, de ställer till med stor oreda, det är ingen nyhet. Förra gången detta hände blev jättarna kvar tills Herren (Herran?) av andra skäl med syndafloden som metod rensade upp bland faunan i sin jordiska trädgård.

    Sammanfattningsvis får vi hoppas att din nyrenoverade gipsängel inte får för sig att han ska utöva påsättning av mänskligt kvinnfolk. Det räcker att han skriver lappar till dem.

    Gilla

    • Ja men jag menade inte att Gabriel gjort något annat än att meddela folk att de ”blivit socka”, han har ju inte ens något gipskönsorgan.
      Det andra visste jag inte om så tack för informationen.

      Gilla

  3. Det glädjer mig ,att du nöjer med din Gabriel, som ändå kan vara en länk med dom för oss övermäktiga andliga väsen, vilkas närvaro kan vara för mycket för oss vanliga dödliga.
    Må änglarna skydda dig och bära dig vart du än är på väg här i livet. Vi behöver all hjälp vi kan få för att fullfölja våran vandring.
    Om någon är unnad med hoppet om änglavakt över sig, då kan hjärtats oro finna vila även i sin ensamhet.

    Gilla

Kommentera

