Jag poserar i bikini och minns sämre tider

Öbild 1-ed

Öron 1

Öbild 3ed

Öbild 2

En gång i tiden var jag både ung och (väldigt) smal. Bilderna av mig och min familj när vi åkt ut med båten till en liten ö för att bada och äta matsäck är nog tagna i mitten av 1980-talet. Jag älskade att vara på landet när jag var liten och ung och i synnerhet att åka ut till obebodda öar.

Men annars så var det faktiskt inte bättre då, fast det ser så soligt och sorglöst ut på bilderna och jag tänker att jag vill backa tiden till de släta låren. Men resten av året drogs jag ofta med som jag förstått senare obehandlade depressioner och då hjälpte inga släta lår. Dras med ångest/depressioner gör jag i och för sig fortfarande men riktigt så illa som jag mådde då gör jag inte längre, även om jag sannerligen har perioder av illamående fortfarande och just försöker resa mig ur en.

På bilden syns också, förutom min pappa och bror, vår salig Onja, som var som mest salig redan när hon var i livet om hon fick bada och annars var världens snällaste och underbaraste hund! Vår mamma fotograferade.

13 thoughts on “Jag poserar i bikini och minns sämre tider

  1. Det är speciellt med ungdomsåren. Jag var också smal. Twiggy hade precis lanserats. Jag som inga bröst hade kände en lättnad över att få slänga bh:n. Jag var över fyrtio när jag insåg att jag nog måste använda detta hemska plagg.
    Det är så konstigt att från ha kämpat mot viktnedgång numera kämpar förtvivlat mot viktuppgång. På 20 år har jag vandrat från 42 till 80 kilo. Vill inte väga 42 igen… men kanske 65?

    Liked by 1 person

    • Jo. Om jag hade fått veta när jag var runt 20 att jag en dag skulle bli överviktig hade jag lagt mig ner på golvet och gapskrattat tills jag tappade andan! Jag var aldrig heller rädd för att bli överviktig. Nu tycker jag bara att det ”inte är så kul”, men brösten är skitstora nu när jag är fet och det tycker tydligen en del andra är kul. Men en dag ska de bli små påsar igen, har jag tänkt.

      Gilla

  2. Jag var ung och rultig när Twiggy var som hetast. Jobbigt!
    Jag har stora bröst, lika stora som andra kan betala 40 000 för. Skillnaden är bara att de får dem i brösthöjd…
    Depression har jag sluppit själv, (mina varar en intensiv timme eller två) men jag har sett den äkta varan på nära håll… Skitsjukdom!

    Liked by 1 person

Kommentera

