18 thoughts on “Säg inte nejlika, säg jalika

    • Tack. Där slog du huvudet på! För det är just med åldern jag börjat uppskatta dem, när jag var yngre skulle jag direkt dömt ut dem som stela och tråkiga.

      Gilla

      • Blev faktiskt förvånad över mig själv att jag köpte hem dem. Men buketten stod framför mig på Ica och kostade bara 29 kr – då sa jag ja till nejlikan.

        Gilla

      • Precis så. Nejlikor var pappas favorit. Gammeldags. Nu placerar jag dem i en Iittalavas där de får agera utropstecken. Skitsnyggt. De är ju så fantastiskt billiga och hållbara också. jag köpte nejlikor till mamma ibland och de höll hur länge som helst.

        Liked by 1 person

Kommentera

