Mitt okända förflutna

IMG_8629_ed3

Nähä, det trodde ni förstås inte, att jag har ”fuskat” lite som pilot. I vänstersits, som ni kan se, vilket betyder att jag var kapten. Flygplanstypen är, tja, det är något slags flygplan* som sagt, modell äldre. Det är väl inte så viktigt med detaljer och tjafs, som att jag inte har något flygcertifikat, huvudsaken är väl att man tycker det är roligt att flyga?

Man kan väl säga att jag var den första och yngsta kvinnliga flygkaptenen någonsin, som inte har något flygcertifikat.

PS: Innan min bror ”photo-shoppat” en uniform åt mig såg bilden ut så här:

IMG_8629_ed_1

* Det är en DC:8.

8 thoughts on “Mitt okända förflutna

    • Han är duktig! Han skrev att han ”byggt en mackapär” som gör att han kan överföra gamla negativ till datorn, då en sådan hade varit väldigt dyr att köpa…Visst, en sån mackapär skulle jag också kunna bygga lätt som en plätt. Or not.

      Liked by 1 person

  1. Sicken tur att jag inte var med vid flygningen. Tror inte bifogad information om pilotens icke-certifikat skulle bättrat på min icke-flygrädsla 😉
    Men brorsan din verkar vara en riktig hejare på fake-foton… coolt!!
    Hoppas allt är bra med dig och kissarna ❤
    Kram från Mogi

    Gilla

    • Tack Mogi för hälsningen! Men du vet, jag skulle kunna snacka i högtalarna så att du inte blev det MINSTA flygrädd om du flög med mig! Typ… Övertygat dig om att min flygglädje och inte min kompetens är det viktiga.
      Och obs att det bara är uniformen som är fake, jag ÄR verkligen kapten! Typ igen…
      Kram och detsamma även om du inte har kissar i plural!

      Gilla

Kommentera

