Det var i maj när göken gol

Kasper blev lite avundsjuk på att Vera fötts till ”eurovison-signaturen”. Eftersom det är hans födelsedag i dag, bara två dagar efter Veras, undrade han vilken sång han föddes till. Det visste jag ju inte, men jag förstod att det var viktigt att jag kunde svara något. Eftersom han inte för sig med samma buller och bång som Vera utan rent av kan passera ett vattenglas utan att välta det, passade inte något bombastiskt. Dessutom är han en väldigt känslig kille. Jag tänkte på någon vacker och sentimental operaaria men kom inte på någon och drog till med ”När lillen kom till jorden” och hoppades att han var nöjd så och inte märkte att jag bytt ut lillan till lillen. Och så ljög jag lite till och sa:

– Och den där göken som gol i andra versraden, den fångade du minsann genast! Och alla blev stolta och glada.

IMG_9088

img_3651-edOvan: Favorit i repris. Det var inte Kaspers födelsedag men han tyckte i alla fall att det var fel att vi inte hade köpt en bakelse till honom också.

IMG_6121 Ovan: Kasper brukar få stora buketter på sin födelsedag från fans som har sett hans filmer.

4 thoughts on “Det var i maj när göken gol

  1. Maj är den bästa månaden att födas på tycker jag ..jag fyller ju oxå i maj ..och min mamma sjöng samma lilla visa som du sjunger för Kasper. Fast med lillan istället för lillen.
    Min födelsedag är i nästa vecka får se om någon sjunger för mig då på min dag..jag är i alla fall på skolavslutning den dagen ..och vi ska fira att kursen äntligen är över med att gå på restayrang och äta middag.
    En tårta får jag nog baka till mig själv om det ska bli någon.
    Grattis till båda dina fina katter.
    Hipp hipp hurra!!

    Gilla

Kommentera

