17 thoughts on “Jag skyltar

  1. Det här är fel forum att kommentera en annan forum ,men ändå eftersom viss skyddsinstinkt vaknade:
    Snabba och alltför många repliker gör att replikerna förlorar tyngden.
    Även mycket bra repliker i sak blir irritations moment om man uppfattas som tjatig.

    Man måste välja sina strider. Karl den Xll slarvade bort en stormakt genom att inte fokusera utan han härjade överallt och tärde ut en annars segerrik och effektiv arme.

    I kristna sammanhang har någon sangt: Man kan inte dö i alla kors .

    Gilla

    • Markku om du tar ansvar för dig själv när du kommenterar så tar jag ansvar för mig. Jag tyckte varenda kommentar i går var på sin plats och att vara tjatig och störa de som försöker mobba en viss kyrkoherde är just vad jag avser göra, och det borde kanske du också göra, om vi nu ska lägga oss i vad vi skriver i kommentarsfältet?

      Jag hade tänkt lägga ner helt att kommentera där i dag men nu vaknar trotset i mig så det kan du glömma!

      Gilla

      • Trotset är en kraft som är bra att ha när man är känslig för orättvisor. Jag fastnade i formen inte innehållet ,sorry intrånget. Jag försöker att tar ansvar genom att bråka om ett annat tema där .

        Gilla

        • Det är helt okej Markku, jag vet att jag kan bli väl intensiv när jag diskuterar. Jag känner en oerhörd frustration byggas upp inom mig när jag ser vissa kommentarer och det känns som om valet är att slå sönder min egen skalle mot väggen eller skriva en svarskommentar.

          Gilla

        • Det andra temat är väl det om att kvinnoprästmotståndarna skulle få ha sin vrå i kyrkan? Jag borde kanske ha skrivit att jag höll med dig, samtidigt som jag ifrågasatte det eftersom de just inte skulle nöja sig med detta och inte heller skulle sluta ifrågasätta andras behörighet om de får sin vrå. Jag tror att det finns några få av dem som är justa och bra präster även om de har en annan syn på ämbetet än kyrkan i dag. De får gärna hållas för mig, men de flesta under Bloggardag uppvisar förtryckar- och mobbarfasoner upplever jag, och en sån ”grupp” skulle jag inte släppa fram i kyrkan. För då kommer vi tillbaka till att kyrkvärdar inte vill jobba om prästen är en kvinna osv…

          Gilla

  2. Läste att du fyller år idag. Grattis! Hoppas du får en fin dag!
    Strunta i de där förstockade idioterna på den där bloggen idag! De måste ha någon att hacka på. Jag har läst den bloggen så länge och har sett den ene efter den andre mobbas ut därifrån. De söker hackkycklingar hela tiden.

    Gilla

  3. Du har nyligen svarat på en mycket intressant kommentar på den där bloggen. Jag har skickat en kommentar. Intressant, tycker jag!
    Jag skickar ett meddelande på din facebook.

    Gilla

  4. Det stod att det kom under ”Övriga meddelanden” eftersom du tydligen har meddelanden endast för vänner. Jag vet inte hur detta fungerar för jag har öppna meddelanden för alla själv. Inte viktigt, men lite info som jag inte vill skriva här.

    Gilla

  5. Grattis i efterskott på födelsedagen! Vacker det blommar hos dig. Snart kanske vi får lite sommar i Umeå också, för det har ovanligt kallt i maj. Det ska visst bli en fin dag nästa fredag:-) Kram Anna!

    Gilla

Kommentera

