8 thoughts on “Vilken lantlig idyll!

    • Nu ska vi inte var såna även om jag vet att du har rätt. Det är det första man noterar när man kommer till landet – att det är så tyst.

      ”Det är så väldigt tyst här” sa dock mäklaren när han visade lägenheten och jag hade glömt att ta på mig hörapparaterna så jag slog till.
      Närå, skojar bara. Dessutom är det en hyreslägenhet,

      Gilla

        • Ja det känns tryggt med hyreslägenhet även om det var bättre när allmännyttan (Familjebostäder) ägde huset. Nu hyr jag av den bostadsrättsförening som tog över. Min granne som var med och bildade föreningen gjorde det för att tjäna pengar, dvs han köpte sin lägenhet och sålde den sedan snabbt för att göra en god affär. Vi som bor kvar har fått sämre service när det gäller renovering och utbyte av vitvaror osv.

          Gilla

      • Jag brukar byta ut mot jag/du och mig/dig. för det är lätt att skriva fel, eller hur? Men man säger inte ”Jag förstår inte du som…”. Eller? Det är ju ett klart objekt. Jag förstår någon. Men idag blir man ju lite förvirrad, inte minst när man läser lokalpressen. Sin och egen blandar de friskt. En gång mejlade jag till en av lokaltidningarna ” Det är faktiskt skillnad på om Han går ut med SIN fru. eller Han går ut med HANS fru.” Man har ju lite yrkessjukdom som svensklärare, eller hur?

        Gilla

Kommentera

