Vilken tröst att vi alla är döda!

För det är vi  ju. Vi snavar och snubblar omkring i det vi kallar livet men väldigt snart är vi ALLA förenade i det som vi  kallar döden, oavsett hur långt eller kort vårt liv blev. Det ger mig en stark känsla av tröst. Det är inget vi och dom liksom när det gäller den saken fast vi som lever ofta upplever det så. Och det är vi som är i livet som är de konstiga, som skiljer oss från det normala, inte de döda. Varför tror vi hela tiden att vi, den futtiga minoritet som ett kort tag lever i en mänsklig kropp på jorden, är de normala?

8 thoughts on “Vilken tröst att vi alla är döda!

  1. Ibland tänker jag så också, när man pratar om allt som ska hända och förändras i framtiden. Då är jag inte med…tur det.

    På tal om nåt annat så har församlingsbladet med mitt boktips om din farfars bok kommit ut. Vill du att jag ska fota av sidan och maila? Jag har ingen mailadress till dig. Men min är m.bokbladATtelia.com om du vill se.

    Gilla

  2. Jag är nog mer skraj för översvämningar och växthuseffekt. Kan få världens magknip när jag tänker på vad mitt barnbarn ska hinna med under sin livstid… Av miljöförstöring, krig och sånt elände.

    Gilla

    • Det förstår jag. Och där är jag lättad över att jag inte har några barn.Men alla tider har sin jävulskap på något sätt och det verkar ändå gå att få ett gott liv för många ändå.

      Gilla

  3. Rubriken tilltalade mig, därför att vi ”lever” alla i en illussion av tid. egentligen är vi minst lika livlösa som de som kallas döda. Allt är omvandling och rörelse i tre dimensioner, tiden, som vi uppfattar den, är uppbyggd av våra egna sinnen.. därigenom påverkar vi materiens tre dimensioner lokalt där vi verkar och de som är medvetna om hur detta fungerar kan vandra obehindrat i tid och rum genom det vi kallar ”högre dimensioner” som kan sägas vara utvecklad tid. Många av de som verkar ”döda” är just så långt gångna och allt annat än livlösa 🙂
    (Target för dessa är vanligen inte längre materien som vi uppfattar den och var och ens unika del i medvetandet finns överallt, fysiska kroppar är tillfälliga verktyg på samma sätt som våra radiostyrda leksaker och radio/teve-apparater)

    Liked by 1 person

Kommentera

