13 thoughts on “Och ännu fler

    • Ja ibland kan min kamera den också fast det inte är en systemkamera. Fast jag erkänner att jag publicerat denna bild förut tror jag, fast nu är den mer närbild och lite skärpt i bildbehandlingsprogrammet.

      Gilla

    • Jag gillar dem också. Men har hört att det är en myt att det skulle göra mindre ont att bränna sig på en humla än bli stucken av en geting.

      Gilla

      • Som barn blev jag en gång bränd av en humla två gånger i en tå. Det gjorde ont. Men jag tror faktiskt att getingstick är värre. När vi flyttade in i huset på den stora gården så hade den stått tom ett tag. Därför bodde det getingar inne på kontoret. Slöa. Det var bara att suga upp dem med dammsugaren. Vilket jag snart glömt att jag gjort. När jag dammsög barnens rum fick jag med en legobit. så jag öppnade påsen stack ner handen för att rota fram legobiten. Det stack till och den smärtan var värre än att föda barn. Jag bara vrålade .Den ena dottern skrek ikapp med mig, den yngre började stampa ihjäl getingar. Så typiskt deras personligheter. Jag lugnade mig och kunde trösta barnen. Men hemskt var det.
        Ormbetter några år tidigare kändes inte alls. Hade inte noterat det om inte handen svullnat upp och att jag hade två ingångshål i tumgreppet.

        Gilla

        • Oj, aj. Undrar om det inte är så att olika individer har olika giftkoncentration (fast det är bara spekulationer). När det gäller ormbetttet, kan det har varit en snok som inte har gift som huggormen? I vilket fall är jag helt emot att dammsuga upp insekter. Dvs jag fattar inte de som suger upp spindlar – de kan ju också mycket väl överleva därinne! Nej, att skjutsa ut dem på ett papper är det enda rätta.

          Gilla

          • Tja. Snok var det nog inte eftersom handen svullnade.
            För ett tag sen fick vi myror på matbordet på jobbet. En av mina arbetskamrater klämde ihjäl en myra när vi lunchade, Det blev ett liv utan like från två i arbetslaget. Så gör man bara inte var beskedet. Vi skulle tycka det var ok att ha myror i maten typ. Så nu svärmar församlingshemmet över av myror. Jag är inte bekväm med det. Trots att chefen sagt att så ska det vara.
            Det är samma sak med getingar. Man får bestämma sig för om man ska stå ut med dem eller ej. På förra stället fick vi ta dit en saneringsfirma för vi hade getingbon på flera ställen under vår altan. Det är naturligtvis synd om getingarna. Själviskt att vilja kunna vara ute på altanen.

            Gilla

Kommentera

