20 thoughts on “Närhet

      • Jo, vi är medvetna om att den funktionen inte är optimal, men vi jobbar på en uppdatering till nästa version som bör komma i september! Du kanske ska förnya ditt innehav till en nyare modell?

        Liked by 1 person

        • Men då vill jag ha garantier för att den inte har slicka-håret och ögonlocken-tendenser när den ska väckas! Kanske ni själva kan sova med senap i håret eller något så att katten lär sig att hår inte smakar gott? Stark senap alltså.

          Gilla

        • Det här inlägget från Ntl: ”Jag ska fortsättningsvis göra som de flesta andra gör inför dig; bara tiga!” Betyder det ingenting? Om lisbethbeselin inte är samma person som Ntl, eller om jag missuppfattat så ska jag ödmjukt be om ursäkt. Vem är denne Christer?

          Gilla

          • Aha, då var det trots allt som jag misstänkte först att orden var till Ntl (som är samma ja) och inte till mig. Ntl och jag är dock inte de bästa vänner om man så säger efter en privat mailkonversation där jag inte förbjöd henne men se att jag inte uppskattade fler kommentarer på min blogg innan hon förklarade sig, så hon svarar troligen (?) inte.
            Christer är make till en kvinna på Bloggardag som pläderat för att jag skulle bli avstängd. Han har kommenterat där som ”Christer VDM” och han började plötsligt också plädera för detsamma. Det var lite lustigt då att kunna ”avslöja” att de var gifta, trots att båda har anonyma signaturer.

            Gilla

      • Tack!
        Utmärkt ordvits med D.S namn tycker jag och du har rätt i din synpunkt. Kommentarsfältet kommer att se ut PRECIS som vanligt efter ett väldigt kort tag, med ordet anonym överst och sedan någon konsonant nederst som är fullständigt meningslös.
        Men så tror jag inte heller att kommentarerna var den egentliga anledningen till blogguppehållet, och där har jag något gemensamt med ntl. Jag själv har en ambition att inte kommentera där, även om ”Elisabeth” och ”Christer VDM” har gjort vad de kunnat för att få det att bli så.

        Gilla

        • Tråkigt att inte få läsa dina inlägg i så fall, som ju ofta är skarpsynta och roliga, och faktiskt tillför något i resonemanget. Slående liknelser, som en annan (jag, tex) aldrig kommit på. En del bekymrar sig väldeliga att Dags blogg ”förstörs” men se på Carl Bildts blogg, som jag läste en tid. Där förekom tillbedjare till de stora konspirationerna, sanningsrörelsen om 9 september etc. Riktiga galenpannor, men det har gått bra för CB trots det. Bara nå’t jag kom o tänka på utan att göra några jämförelser på något vis 🙂

          Gilla

          • Tack för berömmet. Och hur länge tror du jag kunde hålla mig borta? Tills i går exakt, dvs samma dag som bloggupphållet upphörde! Anledningen till det var att en kommentar på Lindahls blogg inte publicerades och då ”återstod” bara Dags blogg tyckte jag för min ”viktiga synpunkt”…bra ursäkt eller?
            Men så kommer just beskyllan om att ”förstöra en blogg” igen (som det iofs mest eller nästan enbart det gifta paret som har drivit) och DÅ triggas jag ännu mer och kan inte låta bli ett svar…så som sagt, kommentarsfältet är redan detsamma som förut! Men jag har fortfarande ambitionen att i stort sett lägga ner där. Det är inte den enda ambitionen i mitt liv som jag inte lyckats så bra med dock.

            Gilla

    • Nej det är slingor som jag lagt som ska vara där. Hon har ju även permanent som du kan se på pälsen. Hon gillar 80-talsmode, slingor och permanent. Vera är fyra år.

      Gilla

      • Ja, fyra år och nyligen moster! Fantastiskt vad samspelta och moderätta vi är Anna! Veras syster har precis fått vita slingor och permanenten börjar ta sig mer och mer!
        Veras systerdotter vill vara som de vuxna naturligtvis och följer samma mode! Härmapa!

        Liked by 1 person

Kommentera

