Mina semestertips

Man kan ha en härlig semester utan välfylld plånbok och sol och bad! Med lite fantasi och  lite ”våga tänka utanför boxen” kan du ordna en fin semester för dig och din familj ändå. Jag själv brukar till exempel ta tunnelbanan till Alvik (det är där bögsvanarna bor).

Där kan man sitta på en bänk och ta det lugnt och svalka fötterna i vattenpölen under.

IMG_0653

Och titta ut över vattnet, där Essingeleden kan anas i bakgrunden:

IMG_0654

Men det bästa av allt: i Alvik finns en jättelång rulltrappa som man ofta kan ha helt för sig själv! Där kan man åka upp och ner hur mycket man vill! Helt gratis är det också.

IMG_0645

16 thoughts on “Mina semestertips

  1. Har tyvärr fått en fobi att åka nerför i långa ”branta” rulltrappor. Har svårt att kliva på tycker det går så fort när man står där uppe. Åka upp är däremot inget problem

    Gilla

    • Men var det inte tur då att jag publicerade fotot nedanifrån och inte uppifrån? Det senare gjorde jag när jag var på Fridehemsplans t-banestation häromsistens, den har en lång rulltrappa… Men jag kan till viss del förstå din fobi, det verkar obehagligt att ramla i en rulltrappa. Den obönhörliga mekaniken..

      Gilla

  2. Det är bara ens egna fantasin som kan sätta fälleben på vad man vill och kan göra..med lite fantasi kommer man ganska långt på sin semester..fina bilder du tagit Anna på ett fint Stockholm!

    Gilla

  3. Tack för spännande semestertips! Rulltrappan är jag väldigt intresserad av, men måste man ha SL-kort till den? Om den är innanför spärrarna måste jag köpa kort och då blir det inte billigt.
    Anna, bättre information tack! Annars kan jag tänka mig poolen.

    Gilla

    • Nej det är det som är det fina! Det här är en jättelång rulltrappa utanför tunnelbanesystemet! Det enda som behövs är för rulltrappeåkande lämpliga kläder och ett gott humör!

      Gilla

  4. kul tips! jag hoppas över poolen, eller fotbadet…
    vi har gjort intressanta utflykter här hemmavid nu på semestern, på riktigt alltså. så man kan ha en fin semester utan pengar också.

    Gilla

Kommentera

